Lubimy podglądać innych, również w biznesie. I jeśli ma to służyć lepszej/zdrowszej konkurencji, to jest wszystko w porządku. Nie inaczej jest na Facebooku, gdzie osoby zajmujące się prowadzeniem stron dla swoich projektów lub klientów często też „podglądają jak robi to konkurencja”. Dotyczy to również działań reklamowych. Do niedawna taka analiza (podglądanie) konkurencji wymagała znajomości kilku trików. Od teraz każdy może za pomocą jednego kliknięcia sprawdzić, jakie aktualnie działania reklamowe prowadzi dowolny profil (strona).

Strona „informacje i reklamy” na Facebooku

Nie wiem czy to dziś, czy może kilka dni temu, ale dziś na swoim profilu (znaczy się WebinsiderPL) na Facebooku zauważyłem w menu opcję „informacje i reklamy”, która prowadzi do strony „aktywne reklamy ze strony WebinsiderPL”:

U mnie akurat obecnie jest tutaj pusto, ale w przypadku stron, na których są aktywne jakieś kampanie reklamowe, to właśnie w tym miejscu widoczne są wszystkie reklamy (w tym sponsorowane posty):

Aktywne reklamy ze strony WebinsiderPL

Facebook pokazuje Ci reklamy aktualnie wyświetlane przez tę stronę, aby zapewnić większą transparentność materiałów reklamowych. Oferty i ceny mogą nie mieć zastosowania w Twoim przypadku.

Dotyczy to nie tylko reklam na Facebooku, ale również emitowanych w innych serwisach należących do Facebooka, takich jak choćby Instagram:

Czego dotyczy ta strona?

  • Facebook prezentuje Ci reklamy, które ta strona aktualnie zamieszcza na Facebooku, Instagramie i w innych produktach firm Facebooka, aby zwiększyć transparentność materiałów reklamowych
  • Tutaj będą wyświetlane reklamy, które mogą nie być widoczne w Twoich Aktualnościach, jeśli docelowa grupa odbiorców reklamodawcy Cię nie obejmuje
  • Oferty, ceny specjalne i inne szczegóły mogą nie mieć zastosowania w Twoim przypadku

Czy wszystkie te reklamy pochodzą ze strony WebinsiderPL?

  • Niekiedy tworzone są reklamy, które mogą prezentować bardzo dużą liczbę produktów w zależności od zainteresowań osoby oglądającej reklamę. Przedstawione tutaj reklamy stanowią tylko przykład wszystkich takich wersji i produktów.
  • Ponadto reklamy wyświetlane w różnych produktach Facebooka mogą mieć różne układy i formaty w porównaniu do tego, co tutaj widzisz

Jest tu wprawdzie mowa o „zwiększaniu transparentności materiałów reklamowych”, ale jak dla mnie, to świetna okazja by przyjrzeć się co i jak robi nasza konkurencja. Co zresztą potwierdziło mi swoimi reakcjami już kilka osób, którym wcześniej podesłałem tą informację… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Patryk