Envato Elements - pobieraj co chcesz, ile chcesz

Kilka dni temu pisałem o wtyczce Facebook for WooCommerce, dzięki której w kilku prostych krokach możemy zintegrować sklep internetowy na WooCommerce ze stroną na Facebooku (sklep na Facebooku). Ale to nie jedyna dostępna opcja promocji usług i produktów na Facebooku. Pomijając (słusznie) SPAMowanie w postach i komentarzach, to mamy jeszcze reklamy i oferty. O reklamach może kiedyś coś więcej napiszę, a dziś przyjrzymy się ofertom…

Oferty na Facebooku

O ile wtyczka Facebook for WooCommerce jest czymś relatywnie nowym, o tyle oferty na Facebooku dostępne są od kilku lat (od 2012?). I choć w trakcie tych lat dostępności zmieniał się nie tylko ich wygląd, to podstawowe założenia – zaprezentowanie naszej oferty – pozostały bez zmian.

Oferty możemy tworzyć zarówno z poziomu strony, jak i narzędzi służących do tworzenia i zarządzana reklamami na Facebooku (Menedżer reklam, Power Editor). Wybór sposobu zależy w dużej mierze od oczekiwanego zasięgu i posiadanego budżetu:

Oferty z poziomu strony

Jest to opcja bezpłatna, chyba że zdecydujemy się na dodatkowe działania promocyjne (tak, jak możemy promować zwykłe posty). Pewnym minusem może być jednak fakt, że jej zasięg ograniczony jest do osób, które lubią naszą stronę, lub trafią na nią w jakiś inny sposób (pomijając sytuacje, gdy zdecydujemy się na uruchomienie dodatkowej – płatnej – promocji).

Oferty z poziomu Menedżera reklam lub Power Editora

Alternatywnie możemy tworzyć oferty z poziomu narzędzi do tworzenia i zarządzania reklamami (Menedżer reklam lub Power Editor), co oczywiście oznacza, że jest to opcja płatna. Plusem jest to, że sami decydujemy zarówno o budżecie, jaki chcemy przeznaczyć na ich promocję, jak i grupie docelowej, którą możemy dość swobodnie ustalać, również – a może przede wszystkim – kierując kampanie do osób niezwiązanych z nasz stroną na Facebooku.

Tworzenie przykładowej oferty z poziomu strony

Z racji tego, że Menedżer reklam, a zwłaszcza Power Editor to już bardziej zaawansowane narzędzia, to ich ewentualny opis zostawię może na jakiś inny wpis, a teraz pokażę jak przygotować ofertę z poziomu strony, co nie powinno sprawić trudności nawet mniej zaawansowanym osobą.

W pionowym menu po prawej lewej stronie wybieramy „oferty”, następnie „utwórz ofertę”. Dalej jest już właściwie podobnie jak przy dodawaniu zwykłego wpisu – podajemy tytuł, ustawiamy datę wygaśnięcia oferty, grafikę promującą, ustawiamy typ (link do zewnętrznej strony i/lub kod rabatowy):

W przypadku przekierowania odbiorców na zewnętrzną stronę internetową warto adres URL (link) otagować za pomocą znaczników UTM, dzięki czemu będzie można dość dokładnie śledzić skuteczność promocji/kampanii.

Po utworzeniu oferty pojawi się ona m.in. na liście ofert:

Warto mieć świadomość, że nie ma możliwości edycji ani usunięcia oferty po jej utworzeniu – oferta będzie widoczna aż do czasu jej wygaśnięcia (zgodnie z datą podaną przy jej tworzeniu). Dlatego, jeśli chcecie „poćwiczyć”, to chyba dobrze założyć jakąś testową stronę, na której tego typu „zabawy” nie będą dostępne dla innych… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera!