kilka dni temu pisałem o wtyczce Facebook for WooCommerce, dzięki której w kilku prostych krokach możemy zintegrować sklep internetowy na WooCommerce ze stroną na Facebooku (sklep na Facebooku). Ale to nie jedyna dostępna opcja promocji usług i produktów na Facebooku. Pomijając (słusznie) SPAMowanie w postach i komentarzach, to mamy jeszcze reklamy i oferty. O reklamach może kiedyś coś więcej napisze, a dziś przyjrzymy się ofertom…

Oferty na Facebooku

O ile wtyczka Facebook for WooCommerce jest czymś relatywnie nowym, o tyle oferty na Facebooku dostepne są od kilku lat (od 2012?). I choć w trakcie tych lat dostępności zmieniał się nie tylko ich wygląd, to podstawowe założenia – zaprezentowanie naszej oferty – pozostały bez zmian.

Oferty możemy tworzyć zarówno z poziomu strony jak i narzędzi służących do tworzenia i zarządzana reklamami na Facebooku (Menedżer reklam, Power Editor). Wybór sposobu zależy w dużej mierze od oczekiwanego zasięgu i posiadanego budżetu:

Oferty z poziomu strony

Jest to opcja bezpłatna, chyba, ze zdecydujemy się na dodatkowe działania promocyjne (tak, jak możemy promować zwykłe posty). Pewnym minusem może być jednak fakt, że jej zasięg ograniczony jest do osób, które lubią naszą stronę, lub trafią na nią w jakiś inny sposób (pomijając sytuacje, gdy zdecydujemy się na uruchomienie dodatkowej – płatnej – promocji).

Oferty z poziomu Menedżera reklam lub Power Editora

Alternatywnie możemy tworzyć oferty z poziomu narzędzi do tworzenia i zarządzania reklamami (Menedżer reklam lub Power Editor), co oczywiście oznacza, że jest to opcja płatna. Plusem jest to, że sami decydujemy zarówno o budżecie, jaki chcemy przeznaczyć na ich promocję, jak i grupie docelowej, którą możemy dość swobodnie ustalać, również – a może przede wszystkim – kierując kampanie do osób niezwiązanych z nasz stroną na Facebooku.

Tworzenie przykładowej oferty z poziomu strony

Z racji tego, że Menedżer reklam, a zwłaszcza Power Editor to już bardziej zaawansowane narzędzia, to ich ewentualny opis zostawię może na jakiś inny wpis, a teraz pokażę jak przygotować ofertę z poziomu strony, co nie powinno sprawić trudności nawet mniej zaawansowanym osobą.

W pionowym menu po prawej lewej stronie wybieramy „oferty”, następnie „utwórz ofertę”. Dalej jest już właściwie podobnie jak przy dodawania zwykłego wpisu – podajemy tytuł, ustawiamy datę wygaśnięcia oferty, grafikę promującą, ustawiamy typ (link do zewnętrznej strony i/lub kod rabatowy):

W przypadku przekierowania odbiorców na zewnętrzną stronę internetową, warto adres URL (link) otagować za pomocą znaczników UTM, dzięki czemu będzie można dość dokładnie śledzić skuteczność promocji/kampanii.

Po utworzeniu oferty pojawi się ona m.in. na liście ofert:

Warto mieć świadomość, że nie ma możliwości edycji ani usunięcia oferty po jej utworzeniu – oferta będzie widoczna aż do czasu jej wygaśnięcia (zgodnie z datą podaną przy jej tworzeniu). Dlatego jeśli chcecie „poćwiczyć”, to chyba dobrze założyć jakąś testową stronę, na której tego typu „zabawy” nie będą dostepne dla innych… ;-)

Zgłoś błąd na stronie

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które - w miarę możliwości - spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. "linki partnerskie", co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte... :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!