Pamiętasz czasy, w których każdy, kto umiał włączyć komputer, stawał się jednocześnie specjalistą od informatyki? Jesteś wśród tych, którzy tak, jak ja, dawno temu łączyli się z siecią na impulsy, tylko po to, by pobrać pocztę? A może już w chwili, gdy pierwszy raz zdarzyło się Ci włączyć komputer, już mało kto korzystał z niego bez dostępu do sieci? Niezależnie od tego dziś pewnie wiesz, że w sieci można znaleźć wiele stron internetowych, a może nawet kojarzysz, że większość z nich oparte jest na WordPressie, o którym co jakiś czas piszemy… ;-) Tak się składa, że poza pisaniem, w tym roku chcemy też o nim posłuchać.
Spis treści w artykule
Nasza przygoda z WordCampem
WordCamp Polska to największa w Polsce konferencja zrzeszająca osoby zainteresowane WordPressem. Zdarzyło nam się już być na takim wydarzeniu w Krakowie w 2015 roku oraz w Gdyni w 2016. Pobyt w Gdyni przyczynił się do zawirowań zarówno w redakcji Webinsider.pl, jak i w naszym życiu prywatnym… ale to już temat na inną opowieść.
W zeszłym roku konferencja odbyła się w Lublinie, ale niestety termin nam totalnie nie pasował, więc nie udało nam się przybyć. Teraz jednak żadne plany nie konkurują z WordCampem pod względem daty, i wybieramy się silną grupą. W związku z tym już dziś zapowiadamy, że jeśli chcesz nas spotkać przy herbacie lub piwku, to w weekend, 6-8 lipca 2018 koniecznie bądź z nami właśnie w mieście koziołków.
Co daje obecność na WordCampie?
Moglibyśmy napisać, że WordCamp to mega dużo wiedzy, która pozwoli już po konferencji szybko i sprawnie trzaskać strony na lewo i prawo… Byłby to jednak marketingowy bulshit, bo mimo że dla wielu prelegentów WordPress jest ziemią w dużej części odkrytą, to zwyczajnie fizycznie nie da się przez 3 dni konferencji zdobyć wiedzy, którą inni zgłębiali przez lata. Dlatego będzie bez opowiadania bajek… ;-)
Na WordCampie można przede wszystkim poznać wielu ludzi związanych w mniejszym lub większym stopniu, zawodowo lub hobbystycznie z WordPressem. Dodatkowo – jak to na konferencjach – można posłuchać prelekcji. Niektóre z nich przybliżają tematykę miękką, inne – z założenia – posiadają w sobie mięso, które przełknąć i przetrawić w stanie są wyłącznie osoby, które już trochę zaglądały w strukturę WordPressa. Ponadto – jeśli ktoś szuka spotkania praktycznego z klawiaturą pod ręką i osobami, które coś nie coś dłubią w WordPressie – to na WordCampie również można je znaleźć. Szczególnie pierwszego dnia, podczas tzw. Contributor Day, do udziału w którym serdecznie zachęcamy.
Chcesz wiedzieć więcej?
Jesteśmy partnerem konferencji WordCamp 2018 w Poznaniu i jeśli masz jakiekolwiek pytania, możesz zadać je w komentarzu do tego wpisu… lub poszukać odpowiedzi u źródła, czyli na konferencyjnej stronie. Obecnie – agenda dopiero się klaruje (może zgłosić się jako prelegent), ale my już wiemy, że zarówno osoby, które już wiedzą coś na temat WordPressa, jak i te, które dopiero chcą zacząć ogarniać podstawy – na poznańskim WordCampie znajdą coś dla siebie. Jeśli tak jak my jesteś niecierpliwy i przed podjęciem decyzji potrzebujesz jakiegoś preludium – poszukaj w swoim mieście mniejszego spotkania społeczności zwanego WordUpem. Jeśli odwiedzisz WordUp, z pewnością spotkasz na nim kogoś, kto również wybiera się na WordCamp…
Ile kosztuje udział w konferencji?
Standardowy bilet na konferencję, który kosztuje 140 zł pozawala skorzystać z wszystkich przewidzianych (i nie tylko ;-)) atrakcji – Contributor Day (piątek), 2 dni pełne wykładów/konferencji (sobota i niedziela), czy Middle Party, czyli okazję by pogadać w mniej formalnej atmosferze, przy czymś… orzeźwiającym ciało i umysł… ;-)
Jeśli jesteś również zawodowo związani z WordPressem, możesz zostać sponsorem, np. kupując bilet „Mikrosponsor” za 350 zł:
Pokaż swoje zaangażowanie w tworzenie społeczności WordPressa i wesprzyj konferencję zostając Mikrosponsorem! Otrzymasz od nas oficjalne podziękowanie w mediach społecznościowych oraz zaproszenie na kolację dla gości specjalnych. Jeśli prowadzisz firmę to jej logo zamieścimy na stronie z opisem wszystkich sponsorów.
Niebawem też na Webinsider.pl ogłosimy konkurs, w którym będzie można wygrać zniżkę (kod rabatowy) na zakup biletów… :-)
![(!) Zgłoś błąd na stronie](https://webinsider.pl/wp-content/uploads/2019/12/webinsider_zglos-blad-na-stronie_200x29_888888.png)
![Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?](https://webinsider.pl/wp-content/uploads/2025/12/pomogle-postaw-mi-wirtualna-kawe-202308-6f4e37.png)
- Wypełnianie dowolnego kształtu zdjęciem w programie Google Prezentacje (Google Slides) - 1970-01-01
- Zobacz, jak umożliwić użytkownikom grupy na Facebooku dodawanie postów anonimowych - 1970-01-01
- Jak dostosować styl komunikacji do social media, czyli kilka słów o charakterze Facebooka, Twittera, Linkedina, Instagrama i Youtube’a - 1970-01-01
Kosztuje nie drogo jak dla takiego spotkania. :)
Czyli widzimy się w Poznaniu? W razie co, to możesz nawet w ramach obowiązków służbowych – w końcu na WC będą zarówno klienci, jak i partnerzy… :-)