W czerwcu pisałem o tym, że mBank wprowadza w swoim cenniku zmiany (czytaj: podwyżka opłat i prowizji), które zaczną obowiązywać od 19 sierpnia 2019. I wygląda na to, że bank poszedł za ciosem i wprowadził zmiany w swojej ofercie księgowości internetowej dla firm. Oczywiście też w górę, przynajmniej jeśli chodzi o opłaty…
mOrganizer Finansów w mBanku
Jeszcze do niedawna najtańszy pakiet „start”, pozwalający na „samodzielne prowadzenie księgowości” był bezpłatny. Przynajmniej w wersji mocno podstawowej. Obecnie najtańszy pakiet to mOrganizer Finansów, i kosztuje – po bezpłatnym 3-miesięcznym okresie próbnym – 75 zł netto miesięcznie.
Przynajmniej teoretycznie, bo mOrganizer Finansów składa się z czterech niezależnych modułów:
- Monitoring płatności – 30 zł netto miesięcznie
- Moje koszty – 30 zł netto miesięcznie
- Asystent finansów – 30 zł netto miesięcznie
- Moja księgowość – 10 zł netto miesięcznie
Dlatego, jeśli ktoś akurat chce korzystać z księgowości internetowej w mBanku, to po wyłączeniu dodatkowych modułów z pakietu mOrganizer Finansów można zredukować miesięczny koszt do 10 zł netto (moduł „moja księgowość”). Czy to mało, czy to dużo – oczywiście w kontekście (możliwości) usługi – to już zostawiam zainteresowany. Ja raczej swojego zdania nie zmieniłem… ;-)
- Zero Trust od Cloudflare, czyli prosty i bezpieczny sposób na dostęp do lokalnych zasobów z zewnątrz, bez publicznego adresu IP i otwierania portów na routerze - 1970-01-01
- Home Assistant i integracja z IMGW-PIB, czyli tworzymy automatyzację z powiadomieniami bazując na sensorach zagrożenie i alarm powodziowy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.9 i kolejne przydatne nowości w widoku „sekcje”, dzięki którym jeszcze lepiej można dopasować wygląd - 1970-01-01
Ja rezygnuję, za 150 zł brutto mam super księgową co liczy za mnie, a tutaj za 123 zł brutto mam jeszcze harować i samemu sobie wpisywać.
mbank wycenił moją harówkę na 27 złotych ?
A do tego oplata za konto bankowe 50 zł mc.
Drogo bardzo drogo. a system po pół roku dalej uważam za mało intuicyjny. przede wszystkim pliki JPK są bardzo ciężkie w wysłaniu i brakuje w tym automatyzacji.
Wiesz, ja z księgowości internetowej korzystam nie dlatego, że taniej, bo od początku księgowość mogłem mieć prowadzoną bezpłatnie. Ja z księgowości internetowej korzystam dla wygody i swobody – z każdego miejsca, kiedy chcę i… co chcę. Ale każdemu wedle potrzeb… ;-)