Wczoraj na Facebooku DJI pojawił się post z kilkoma grafikami, gdzie w formie graficznej DJI przedstawia, jakie och drony, jakie mają klasy i w jakich podkategoriach Kategorii Otwartej można nimi latać w Europie od 1 stycznia 2024, czyli od zakończenia okresu przejściowego. I ogólnie nie ma tu nic, co by mogło kogoś zaskoczyć, zwłaszcza jeśli zna przepisy (a jak nie, to zapraszam do naszego kursu „Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej”). Poza jednym, małym, ale dla wielu niezwykle istotnym drobiazgiem, który sprawia, że wielu użytkownikom pewnego dość popularnego drona od DJI być może korki od szampana wystrzeliły przed czasem.
Chodzi mianowicie o post z grafiką dotyczącą lotów w A1 dla dronów z klasą C1, gdzie wśród takich dronów jak Mavic 3, Air 3 pojawił się… Air 2S, z adnotacją, że „z końcem stycznia”. Czyli wygląda na to, że nadzieje użytkowników Air 2S się spełniły i dron niebawem otrzyma klasę, dzięki czemu będzie nim można latać w ramach A1, zamiast A3. Nadal będzie to głośny dron, ale z opcją latania w A1, a to naprawdę wiele zmienia, dla osób latających w ramach Kategorii Otwartej… ;-)
Aktualizacja 2024.04.12: Dron DJI Air 2S otrzymał certyfikat C1, więc teraz każdy użytkownik, który chce latać tym dronem w A1, powinien wystąpić o jego nadanie. Najprościej zrobić to za pomocą odpowiedniej pozycji (Cx) w aplikacji do sterowania dronem.
- Home Assistant 2024.11, czyli „sekcje” domyślnym widokiem z opcją migracji, WebRTC oraz wirtualna kamera - 1970-01-01
- Black Friday w ZUS, czyli jest jeszcze kilka dni, by złożyć wniosek RWS i skorzystać z wakacji składkowych płacąc ZUS za grudzień 2024 - 1970-01-01
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01