Wiosna zleciała, lato też już za nami, o czym świadczy nie tylko kalendarz, ale i minusowe temperatury za oknem. Nadszedł październik, czyli nadciąga kolejny Warszawski Festiwal Piwa – drugi w tym roku, a 3 „ogólnie”.

I mimo, że temat wydaje się mało techniczny, to i tak trafił na nasze łamy – raz, że warto w społeczeństwie propagować picie jednak lepszych piw niż „bezsmakowy koncerniak”, zwany „międzynarodowy wysoko odfermentowany jasny lager”, który ma tylko jedną zaletę – dostarcza alkohol do głowy ;-)

Ale będzie też i o technologii, bo w tej edycji festiwalu będzie nam towarzyszyć aplikacja na telefon…

Warszawski Festiwal Piwa (15-17.10.2015)

Tym razem Warszawski Festiwal Piwa również będzie trwał 3 dni, z tym, że zamiast niedzieli mamy czwartek – dla wielu może to być niekorzystne, gdyż wymaga dodatkowego dnia wolnego, ale ostatnio w niedzielę tłumów nie wiedziałem, a w godzinach wieczornych sami wystawcy zaczęli się zbierać. Tym razem przez wszystkie 3 dni impreza ma trwać do północy.

No i czwartek może być dobrym dniem na spokojne zapoznanie się z dostępnymi piwami, bez tłumów ;-)

Lokalizacja

Tak jak ostatnia edycja, tak i ta będzie odbywać się na trybunach VIP stadionu Legii:

  • Miejski Stadion Legii Warszawa, Łazienkowska 3

Zdecydowanie lepsza lokalizacja – co chyba pokazał ostatni WFP – niż „mordor na Mokotowie/Domaniewskiej”, gdzie odbywała się pierwsza edycja.

Posadzić 4 litery

Pierwszy WFP to właściwie impreza na stojaka – chyba, że przeszedłeś z własnym stołkiem ;-)

Drugi WFP to już nowa lokalizacja – stadion Legii – a tym samym choćby trybuny do posadzenia tyłka. Nie zabrakło też stolików (z krzesłami ;-)) na terenie samych targów. Tym razem pewnie będzie podobnie.

Bilety, karnety

Tak jak ostatnio, tak i tym razem mamy bilety jednorazowe i karnetu (+ karnety na wykłady):

  • Bilet jednorazowy: 10 zł (dostępny w przedsprzedaży przez internet i na miejscu)
  • Karnet: 20 zł (dostępny tylko w przedsprzedaży przez internet)

Bilet jednorazowy – jak sama nazwa wskazuje, upoważnia do jednorazowego wejścia na teren targów.

Karnet umożliwia wielokrotne wchodzenie na teren imprezy, przez cały czas trwania imprezy (3 dni):

  • Czwartek, 15 października: 16:00 – 0:00
  • Piątek, 16 października: 11:00 – 0:00
  • Sobota, 17 października: 11:00 – 0:00

Nowością jest to, że karnet tym razem jest imienny, więc podczas zakupu nawet większej ilości, trzeba podać imię i nazwisko osoby która będzie się nim później posługiwała.

Opłata dla operatora płatności elektronicznych

To co mi się nie spodobało, nie tyle ze względu na wysokość prowizji, co na sam fakt, to doliczana prowizja za płatność „przez internet” przy zakupach „przez internet”:

Doliczona zostanie również opłata dla operatora płatności elektronicznych – 2% całkowitej należności.

Bo i ile jeszcze bilet jednorazowy możemy kupić bez tej „niewysokiej opłaty dodatkowej”, to już w przypadku karnetu – który dostępny jest tylko „przez internet” – nie ma możliwości uniknięcia tej opłaty, i de facto oznacza to wyższą o 40 groszy cenę samego biletu.

Są to tak niewielkie kwoty – 2% ceny biletu, że nawet „w skali całej imprezy” można zapewne było je pominąć, tzn. rozliczyć bezpośrednio z ceny biletu/karnetu, tak jak to się zazwyczaj robi.

Szkło, kangurek i berecik

Zazwyczaj każdy festiwal tego typu to jakieś szkło festiwalowe. W przypadku nadchodzącego WFP będzie to tzw. shaker z cechą 0.3, który kupicie za 12 zł – a więc zwykła prosta szklanka, której chyba jedyną zaletą jest to, że jak będziecie ich mieli więcej, to ładnie zredukujecie miejsce potrzebne do ich przewożenia, wkładając jedną w drugą ;-)

Na pewno na stanowiskach poszczególnych browarów będzie można kupić ciekawsze szkła, jak choćby mój ulubiony kufelek z browaru Lubrow:

doctor-brew-teku_lubrow_kufel_wfp2014_02

Oprócz „szkła festiwalowego” znowu pojawi się tzw. „kangurek”, czyli zawieszka na szyję, by do niej schować np. szklankę:

  • Szkło festiwalowe: 12 zł
  • Kangurek: 7 zł
  • Torba festiwalowa: 10 zł
  • Szkło festiwalowe z kangurkiem: 17 zł
  • Koszulka festiwalowa: 35 zł
  • Koszulka z poprzedniej edycji festiwalu: 30 zł
  • Opis stylów piwa: 10 zł
  • Beret festiwalowy: 40 zł

Zastanawia trochę pozycja „opis stylów piwa” – w poprzednich edycjach podczas targów była rozdawana książeczka, katalog festiwalowy, w którym wydaje mi się, że takie opisy również były, a który rozdawany był bezpłatnie…

Aplikacja mobilne i WWW

No dobra, wprawdzie to „blog (nie tylko) o technologii, finansach, biznesie i reklamie”, to na koniec wpisu przejdziemy do technologii, a konkretnie nowości, czyli aplikacji mobilnej.

Aplikacje dostępna jest do pobrania na urządzenia z systemem Android i iOS:

Oprócz tego możecie skorzystać z niej również za pomocą przeglądarki internetowej:

Nie wiem jak na iOS, ale wersja na Androida wygląda i działa identycznie jak wersja dostępna przez przeglądarkę, z tą różnicą, że można z niej korzystać również bez dostępu do internetu – a tak, to zaryzykuję, że jest to dokładnie ten sam kod, tylko zapakowany w launcher z ikoną ;-)

warszawski-festiwal-piwa_android-app_201510_01

Specjalnie na potrzeby tego wpisu sprawdziłem aplikację w wersji na Androida, jak i w wersji dostępnej przez przeglądarkę – obie wersje działają niestety podobnie, czyli dość topornie. Sprawdziłem na Moto G – OK, telefon już swoje ma, ale np. na Xiaomi Mi4i efekt podobny, a akurat temu telefonowi chyba ciężko zarzucić małą wydajność.

Na szczęście można się przyzwyczaić do tego, i po pewnej chwili przestaje to być aż tak uciążliwe. W trakcie samego festiwalu „z biegiem czasu” przestaniemy pewnie w ogóle na to zwracać uwagę, lub pójdzie w odstawkę, by niepotrzebnie nie denerwować ;-)

No to co – do zobaczenia na Warszawskim Festiwalu Piwa :-)

[Aktualizacja 2015.10.14]

Zakup biletów/karnetów

Jestem właśnie po zakupie kilku biletów (karnetów), i niestety nie obyło się bez problemów.

Sam zakup – pomijam pomysł z „odmierzającym czas” licznikiem w serwisie Booklik – przebiegł bez problemów, choć musiałem założyć jeszcze raz konto w serwisie, może po kilku miesiącach bezczynności wyleciało z systemu.

PDF z błędem

Problem pojawił się przy próbie otwarcia otrzymanych plików PDF:

Niewystarczające dane obrazu

Na szczęście bilet się wczytuje, choć wygląda „dość biednie”:

warszawski-festiwal-piwa_booklik_201510

Co może sprawiać wrażenie, że brakuje jakiś elementów, ale szybkie porównanie z biletem z kwietnia pokazuje, że jeśli faktycznie czegoś brakuje, to dodatkowych i zbytecznych materiałów, po prostu te bilety tak „skromnie” wyglądają:

warszawski-festiwal-piwa_booklik_201504

Napisałem też do obsługi Booklika, zobaczymy czy i co odpiszą…

[Aktualizacja 2015.10.15]

Bilet już wygląda OK

Widzę, że bilety – plik PDF – pobrane właśnie z serwisu otwierają i wyświetlają się już poprawnie:

warszawski-festiwal-piwa_booklik_201510_bilet-ok

[Aktualizacja 2015.10.15, 12:30]

Odpowiedź z Booklik

Właśnie dostałem odpowiedź z serwisu Booklik:

Temat: bilety

zapraszamy po odbiór biletów w kasie

Nie po to kupowałem bilety przez internet (z marżą za płatność elektroniczną ;-)) by teraz i tak stać w ew. kolejce do kasy, zwłaszcza, że bilety już wydrukowane… :-)

Zgłoś błąd na stronie

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które - w miarę możliwości - spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. "linki partnerskie", co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte... :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!