Z racji tego, że w swoim środowisku przez wielu znajomych jestem uważany za tego „co się zna” (ma to swoje plusy, ale i minusy ;-)), często dostaje pytania w stylu „co kupić” czy „gdzie teraz najlepiej numer/komórkę” – i właśnie temu ostatniemu zagadnieniu dziś poświęcę wpis, czyli przedstawię ofertę, którą już od jakiegoś czasu przedstawiam znajomym, którzy szukają „lepszego/tańszego operatora i/lub lepszej/tańszej oferty”.

I z doświadczenia wiem, że nie ma znaczenia, czy więcej dzwonisz, więcej piszesz, czy może kładziesz nacisk na internet w telefonie – w każdym z tych przypadków może to być oferta dobra/najtańsza dla Ciebie.

Oczywiście zdarzają się specyficzne sytuacje/potrzeby, i być może dla Ciebie będzie lepsza jakaś inna oferta (np. tylko odbierasz, tylko puszczasz tzw. strzałki, czy tylko piszesz), ale my dziś zajmiemy się „z potrzebami mas” ;-)

W związku z oficjalnym startem oferty #Freemium w Virgin Mobile wpis został zaktualizowany o nowe/dodatkowe informacje. Więcej informacji na końcu wpisu…

Virgin Mobile #Wszystko

Zaczęło się od przeniesienia do Virgin Mobile jednego z moich firmowych numerów. Zaraz po nim dołączyły kolejne 2, w tym mój głównym/prywatny. Oczywiście wybór oferty poprzedziło skrupulatne przejrzenie ofert wszystkich dostępnych na naszym rynku operatorów (w tym tych wirtualnych), ich ofert – zarówno na kartę (PrePaid), jak i na abonament (PostPaid). Dla klientów indywidualnych, jak i dla firm…

Z założenia miała to być najkorzystniejsza oferta dla kilku numerów, z których użytkownicy korzystają w sposób dość klasyczny jak na nasze czasy, a konkretnie trzy modelowe grupy użytkowników:

  • Nielimitowane połączenia i SMSy (nie słuchajcie tych, co Wam wmawiają, że w dobie komunikatorów SMSy się już nie liczą), a do tego dostęp do internetu, najlepiej 1-2 GB lub więcej (koniecznie z tzw. lejkiem)
  • Sporo połączeń, nie mniej SMSów, a do tego dostęp do internetu, najlepiej 1-2 GB lub więcej (koniecznie z tzw. lejkiem)
  • Nielimitowane połączenia, sporo SMSów, ale bez internetu (zdarzają się i tacy użytkownicy :-))

I mimo, że mogłoby się wydawać, że dla przedstawionych 3 „modelowych użytkowników” pewnie będą to 2-3 różne oferty, być może również różni operatorzy – to szybko się okazało, że we wszystkich tych przypadkach będzie to jeden operator, i właściwie jedna oferta:

virgin-mobile_oferta_201510_01

#ChcęWszystko, czyli podstawa z której (właściwie) nie korzystamy

Oferta podstawowa w Virgin Mobile nazywa się #ChcęWszystko, i w ramach tego obowiązują takie ceny:

  • Połączenie do wszystkich sieci i na stacjonarne: 29 gr/min
  • SMS do wszystkich: 9 gr
  • MMS do wszystkich: 25 gr
  • Transfer danych bez opłat (prędkość do 32 kbit/s)
  • Możliwość dokupienia Pakietów #WSZYSTKO

Ceny jak ceny, ale nas interesuje ostatni punkt, czyli pakiety #WSZYSTKO, bo to one są tutaj głównym bohaterem wpisu, i to one sprawiają, że oferta jest… taka dobra:

#WSZYSTKO w Virgin Mobile

Do dyspozycji mamy 3 pakiety #WSZYSTKO:

virgin-mobile_oferta_201510_02

Internet 4G LTE SMSy Minuty do Virgin Mobile i Play Minuty do innych sieci Cena pakietu
#PełenLuz 2 GB Bez limitu Bez limitu 100 19 zł
#BezLimitu 5 GB
(promocja)
Bez limitu Bez limitu Bez limitu 29 zł
#DlaMnieSuper 10 GB Bez limitu Bez limitu Bez limitu 59 zł

Dla przenoszących numer do Virgin Mobile z innej sieci pakiet #DlaMnieSuper jest za 49 zł miesięcznie.

Nasi modelowi użytkownicy

I tak, użytkownik który potrzebował nielimitowanych połączeń i SMSów, a do tego „kilka GB internetu” korzysta z pakietu #BezLimitu za 29 zł.

Użytkownik, który nie potrzebuje nielimitowanych połączeń i SMSów, ale dla którego internet w telefonie to rzecz konieczna – wybrał pakiet #PełenLuz za 19 zł. Do tego ma nielimitowane rozmowy w sieci (Virgin Mobile, Play i inne sieci wirtualne działające w ramach infrastruktury Play, np. Mobile Vikings).

I ostatni użytkownik – ten bez internetu, ale z nielimitowanymi połączeniami (dzwoni dużo) wybrał pakiet #BezLimitu za 29 zł. Wprawdzie z internetu w telefonie nie korzysta, to jednak i tak oferta Virgin Mobile jest dla niego dobrym rozwiązaniem – w innych sieciach za same nielimitowane rozmowy zapłaci też w tych granicach (albo więcej), a w razie co – jakby się zdecydował – gigabajty internetu czekają na niego :-)

Facebook, Messenger, Twitter, Gadu-Gadu, Ask.fm i aplikacja klubu Virgin

Dodatkowo, w ramach oferty – niezależnie na który pakiet się zdecydujecie – macie nielimitowany transfer generowany przez takie aplikacje/usługi jak:

  • Facebook
  • Messenger
  • Twitter
  • Gadu-Gadu
  • Ask.fm
  • Aplikacja klubu Virgin

Niby drobiazg, a dla wielu może być istotny.

Pamiętajcie tylko, że np. film z YouTube umieszczony na Facebooku raczej się już nie załapie… ;-)

MMSy, te nieszczęsne MMSy

To na co warto zwrócić uwagę, to to, że wśród tych wszystkich „nielimitowanych rzeczy” jest jedna taka, za która zawsze/w każdym planie przyjdzie Wam dodatkowo zapłacić.

virgin-mobile_android-app_201510_mms_01

Są to MMSy – nie wiem czemu, ale jak przejrzeć oferty innych operatorów, to tam często (choć nie zawsze) wygląda to podobnie. Rozmowy mogą być nielimitowane, wiadomości SMS też… Nawet internet (o ile lejek można nazwać nielimitowanym internetem). A MMSy będą płatne – w przypadku Virgin Mobile będzie to 25 groszy.

Doładowania

Z racji tego, że jest to oferta na kartę (PrePaid), to by korzystać – trzeba doładowywać konto.

Konto możecie doładować z Waszego banku (jak udostępnia taką usługę), lub za pomocą karty zdrapki… Możecie też doładować konto bezpośrednio na stronie Virgin Mobile:

virgin-mobile_doladowanie_201510_01

Minimalna kwota doładowania to 5 zł, a dalej co złotówkę w górę. Każde doładowanie – nawet za 5 zł – przedłuża ważność konta o 365 dni.

Subskrypcja PayPal – PrePaid a prawie jak abonament

Ja mogę polecić aktywację subskrypcji PayPal, dzięki czemu w odpowiednim momencie – gdy trzeba będzie odnowić wybrany pakiet na kolejny okres – odpowiednia kwota zostanie pobrana bezpośrednio z Waszego konta PayPal (lub podpiętek do konta PayPal karty).

virgin-mobile_android-app_201510_paypal_01

Dzięki temu rozwiązaniu nie musicie pamiętać o regularnym doładowywaniu konta.

To rozwiązanie sprawdzi się również w przypadku osób przyzwyczajonych do opcji abonamentowej, gdzie nie muszą pamiętać o „jakiś doładowaniach”, a po prostu raz w miesiącu opłacają fakturę.

Zapomnij o doładowaniach!

Wyrażając zgodę na dodanie subskrypcji z konta PayPal będziesz mógł każdy ze swoich numerów podłączyć pod konto PayPal. Dzięki temu środki za samoodnawiane pakiety #wszystko nie będą pobierane z salda, ale z konta PayPal.

Dzięki subskrypcji PayPal wygląda to podobnie, z tym, że można w każdej chwili zrezygnować, czy przenieść numer do innego operatora…

Są też pakiety

W ofercie dostępne są też pakiety, i choć w przypadku wielu użytkowników mogą się wydawać (słusznie ;-)) zbyteczne, to warto wiedzieć/pamiętać, że jakby co – są:

Dużo gadasz? Wybierz pakiet minut dla siebie:

  • 30 minut na 30 dni za 5 zł
  • 60 minut na 30 dni za 10 zł
  • 100 minut na 30 dni za 15 zł

Korzystaj z pakietów dla surferów i nie martw się o koszty:

  • 300 MB na 7 dni za 5 zł
  • 500 MB na 7 dni za 7 zł
  • 1 GB na 7 dni za 10 zł
  • 3 GB na 7 dni za 20 zł

Aplikacja mobilna

Oczywiście nie mogło zabraknąć aplikacji mobilnej – i muszę przyznać, że prezentuje się ona bardzo dobrze:

virgin-mobile_android-app_201510_01

Z jej poziomu uzyskamy dostęp do najważniejszych informacji, zmienimy pakiet, czy sprawdzimy historię połączeń…

Troszkę mało opcji znajduje się w sekcji „zarządzenie usługami”, ale to nie kwestia samej aplikacji, bo w wersji webowej jest podobnie:

virgin-mobile_zarzadzaj-uslugami_201510_01

Czy można taniej/lepiej?

Pewnie, że można! Tak jak pisałem w jednym z pierwszych akapitów – w niektórych, specyficznych sytuacjach/modelach korzystania z telefonu na pewno znajdziecie inne, tańsze rozwiązania…

Ale takich „specyficznych” wariantów pewnie można by wymyślić sporo, i dopasować teraz dla każdego z nich najlepsza ofertę – za dużo roboty, za dużo czasu… A i tak pewnie byśmy jakiś wariant przegapili/pominęli ;-)

Dlatego skoncentrowałem się tutaj na 3 modelowych przypadkach, które nie zostały wymyślone na potrzeby tego wpisu, a po prostu dotyczą numerów wykorzystywanych u mnie w firmie.

W związku z oficjalnym startem oferty #Freemium w Virgin Mobile wpis został zaktualizowany o nowe/dodatkowe informacje. Więcej informacji na końcu wpisu…

Mobile Vikings

Sam zastanawiałem się jeszcze nad ofertą Mobile Vikings – niby podobna do Virgin Mobile, ale inna:

 Kwota doładowania Internet SMSy Minuty do Viking Mobile i Play Minuty do innych sieci Pakiet ważny przez
10 zł 300 MB 0,09 zł/SMS Bez limitu 0,19 zł/min
(do 52 z kwoty doładowania)
14 dni
19 zł 2 GB Bez limitu Bez limitu 0,19 zł/min
(do 100 z kwoty doładowania)
31 dni
29 zł 4 GB Bez limitu Bez limitu 0,19 zł/min
(do 152 z kwoty doładowania)
31 dni

Zasadnicza różnica polega na tym, że w Mobile Vikings pakiety są przyznawane bezpłatnie za doładowanie, a cała kwota doładowania jest do Waszej dyspozycji.

Minusem jest braku nielimitowanych połączeń przy doładowaniu za 29 zł, ale to wynika właśnie z przyjętego modelu – gdyby dodać nielimitowane połączenia, to w sumie korzystanie z tej oferty byłoby całkowicie bezpłatne, bo 29 zł z doładowania zostawałoby na koncie, zamiast schodzić na połączenia.

Szczególnie przy kwocie 19 zł widać, że miejscami są to bardzo podobne oferty:

  • Mobile Vikings: 2 GB internetu, nielimitowane SMSy i połączenia „w ramach sieci”, a do tego do 100 minut
  • Virgin Mobile: 2 GB internetu, nielimitowane SMSy i połączenia „w ramach sieci”, a do tego 100 minut

Ale to może wynikać z tego, że „inicjały” w obu przypadkach składają się z litery „V” i „M”, tyle, że w odwrotnej kolejności ;-)

[Aktualizacja 2015.10.15]

#Freemium w Virgin Mobile

W tej chwili opisując ofertę Virgin Mobile mógłbym dodać kolejnego „modelowego użytkownika”, który w prawdzie z telefonu korzysta raczej w sposób bierny, tj. głównie odbiera połączenia, to zdarza mu się też zadzwonić, czy wysłać SMSa. Sporadycznie też korzysta z internetu – choćby by sprawdzić rozkład jazdy, czy stan konta w banku (np. na oczekiwaniu na wypłatę ;-)).

I jeszcze 2-3 dni temu by takiemu użytkownikowi zaproponować jakąś ofertę musiałbym zadać kilka dodatkowych pytań, przeszukać strony poszczególnych operatorów…

Dziś mogę zaproponować pakiet #Freemium w Virgin Mobile, gdzie bez żadnych opłat – poza zgodą na marketing usług droga elektroniczną – otrzymacie co miesiąc (konkretnie, to co 30 dni, ale tak ładniej wygląda/brzmi):

  • 30 minut do wszystkich sieci
  • 30 SMSów do wszystkich sieci
  • 300 MB internetu (transmisji danych)

Więcej na temat oferty #Freemium w Virgin Mobile pisałem w tym wpisie, gdzie serdecznie zapraszam…

Zgłoś błąd na stronie

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które - w miarę możliwości - spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. "linki partnerskie", co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte... :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!