Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Na WordPress.org pojawiła się nowość, niby drobiazg, przez większość być może zostanie przegapiona, być może również dlatego, że zostanie uznana za taką oczywistość, że pewnie była od zawsze. Za to na pewno nie przegapią jej (a przynajmniej nie powinni) twórcy wtyczek i motywów – zwłaszcza tych (naj)bardziej popularnych, gdzie na forum pomocy (wtyczki) zazwyczaj gorąco od kolejnych problemów…

Support Reps, czyli Plugin Support

Jeszcze do niedawna, gdy jakiś twórca wtyczki postanowił, że potrzebuje kogoś nie tyle do współpracy nad samą wtyczką, co „tylko” do ogarniania tematów pomocy nie bardzo miał wyjście – albo udostępniał swój login i hasło innej osobie, albo dodawał ją do wtyczki jako współtwórcę. Oba warianty wymagają dużego zaufania.

Kilka dni temu na stronie „Make WordPress Plugins” pojawiła się informacja, że w repozytorium (i na stronie) pojawiła się nowa rola, jaką możemy przypisać wybranej osobie – „Support Reps”, czyli… hm… osoba wspierająca (nazwa chyba niezbyt fortunna, zwłaszcza dla osób, dla których angielski nie jest podstawowym językiem).

Nowa opcja znajduje się w widoku zaawansowanym wtyczki:

Osoba taka taka będzie oznaczona na forum wsparcia jako „Plugin Support” (dużo lepsza nazwa/określenie), i oprócz tego, że będzie mogła pisać na forum jakby w imieniu autora wtyczki, to będzie mogła również oznaczać tematy jako rozwiązane, oraz jako przyklejone. Nie będzie mogła natomiast wgrywać nowych wersji wtyczki, ani dokonywać innych zmian, mających wpływa na samą wtyczkę.

Mam nadzieję, że to nie ostatnia – po wprowadzeniu minimalnej wersji PHP – zmiana na lepsze na WordPress.org, która zostanie w najbliższym czasie wprowadzona…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Na WebInsider.pl korzystamy z motywu Extra od Elegant Themes. Zobacz dlaczego...