Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)

Podrzuciła mi koleżanka link do artykułu o tym jak stworzyć e-mail z przypomnieniem o płatności, który będzie wysyłany automatycznie tym, co z jakichś przyczyn płatności nie dokonali w (jej) sklepie działającym na WooCommerce (WordPress). Bohaterem wspomnianego artykułu jest wtyczka ShopMagic od WP Desk, w której niedawno – jak sami piszą – pojawiła się możliwość umieszczenia w wysyłanej wiadomości linku do płatności, dzięki czemu takie rozwiązanie jest możliwe. Niestety byłem zmuszony szybko ostudzić głowę koleżanki, bo choć faktycznie jest to możliwe, to…

E-mail z przypomnieniem o płatności w WooCommerce

W artykule „jak stworzyć e-mail z przypomnieniem o płatności w sklepie WooCommerce” znajduje się poradnik, który krok po kroku pokazuje, jak taką wiadomość przygotować, tak by była wysyłana automatycznie. Jest również wzmianka o tym, że choć jest wersja płatna wtyczki ShopMagic, to:

Dodam jeszcze, że do stworzenie e-maila z przypomnieniem o płatności wystarczy darmowa wersja ShopMagic.

I to był główny powód radości koleżanki, bo jako osoba rozpoczynająca swój biznes wydatków ma sporo, więc „darmowość” sobie ceni (tak jak i swoje produkty, których za darmo nie oferuje ;-)).

Problem w tym, że choć jest to zdanie prawdziwe, i faktycznie w darmowej wersji wtyczki ShopMagic da się ustawić automatyczną wysyłkę takiej wiadomości, to jest to działanie moim zdaniem bezsensowne. Wszytko dlatego, że w darmowej wersji nie mamy opcji opóźnienia (Delayed Actions):

A to sprawia, że wiadomość z założenia mająca przypomnieć o dokończeniu zamówienia (dokończeniu płatności) wychodzi z innymi wiadomościami, jakie klient otrzymuje od razu po złożeniu zamówienia:

Więc jak dla mnie, jest to sztuka dla sztuki, i nie ma sensu. Przynajmniej przy wykorzystaniu darmowej wersji ShopMagic, która nie posiada żadnego opóźnienia. Zresztą w dalszej części artykułu jest to również „delikatnie zasygnalizowane”:

Niżej widoczna jest opcja opóźnienia wysyłki maila. Opóźnienie to funkcjonalność ShopMagic PRO, więc nie będziemy jej omawiać. Jeśli jednak korzystasz już z wersji PRO – możesz ją śmiało włączyć dla e-maila z przypomnieniem o płatności. Osobiście, ustawiłbym opóźnienie na 1 godzinę.

Rozumiem, że wersja płatna musi mieć jakieś zalety (i zdecydowanie ma), ale wystarczyłoby np. w wersji bezpłatnej umożliwić wybranie jakiegoś zdefiniowanego opóźnienia, np. godzinnego. A tak, dać się da, ale sensu w tym niewiele. Przynajmniej w tym kontekście. No i te oczy rozczarowanej koleżanki…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)
Patryk
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)