Łączenie firmowych stron na Facebooku z założenia jest rzeczą banalną. Niestety – w praktyce nie jest już tak różowo, co potwierdza wysyp zapytań na (nie)jednej z facebookowych grup zrzeszających (potencjalnych) speców od Social Media, do której należę. Tak się składa, że na początku grudnia 2017 – czyli praktycznie 3 miesiące temu – sama stanęłam przed wyzwaniem połączenia 3 profili firmowych… I zanim odniosłam sukces upłynęło trochę czasu. Na szczęście – udało się tego dokonać.
Spis treści w artykule
Facebook mówi, że łączenie stron jest bardzo proste
Według instrukcji w centrum pomocy połączenie profili firmowych na Facebooku jest możliwe i łatwe, ale tylko pod pewnymi, z góry określonymi warunkami:
- Jesteś administratorem obu stron
- Strony mają podobne nazwy i dotyczą tej samej rzeczy
- Strony mają ten sam adres, jeśli mają fizyczne lokalizacje
Jeśli jest jak powyżej, wystarczy wejście na stronę „poproś o połączenie powielonych stron”. Jest to krok najłatwiejszy, przy którym jedyną trudność może sprawiać konieczność wpisania hasła do osobistego konta na Facebooku, które oczywiście znasz, jeśli faktycznie konto, do którego jesteś zalogowany/zalogowana z przeglądarki, należy do Ciebie.
Link, do strony łączenia profili firmowych (fanpage) bez konieczności wpisywania tego hasła znajduje się w ustawieniach ogólnych – druga pozycja od dołu:
Strona, na której można zrealizować proces połączenia stron, w polskiej wersji językowej wygląda tak:
Czyli jakby – następny krok, też jest łatwy… Bo wybieramy dwie strony, które chcesz połączyć i klikamy w opcję „kontynuuj”.
Niby to proste – szczególnie, że np. u mnie wyświetlają się wszystkie profile, którymi zarządzam, więc sugerowana w pomocy Facebooka problematyczność tego działania (cytuję: Jeśli nie widzisz opcji połączenia swoich stron, oznacza to, że nie mogą one zostać połączone. Jeśli widzisz opcję połączenia swoich stron, rozpatrzymy Twój wniosek.) jest dość ukryta, dopóki nie będziemy chcieli kliknąć „kontynuuj”. Po aktywowaniu tego przycisku możemy zacząć się denerwować, bo zanim przejdziemy do następnego kroku, może wystąpić szereg komunikatów, które w jakiś sposób zasugerują, że coś jest nie tak.
Jeśli jednak uda się to zrobić, to w następnym kroku wystarczy kliknąć przycisk „poproś o połączenie”, co przekieruje naszą sprawę do realizacji przez zespół Facebooka, i w ciągu 7 dni nasze profile zostaną połączone.
Jakie przeszkody mogą pojawić się po drodze?
U mnie było kilka komunikatów, których dokładnie nie pamiętam. Gdy już mi się udało – sprawdziłam jeszcze kilka opcji, żeby mieć pełniejszy obraz. Poniżej zaprezentuję zbiór (niektórych) błędów, które można napotkać, zanim dojdzie do połączenia „powielonych stron” na Facebooku. Komunikaty pojawiają się bez dokładnej wskazówki, co z tym fantem zrobić, że jest, jak jest i połączenie nie może nastąpić. Jest tylko link do Centrum Pomocy, które czasem jest pomocne, a czasem zupełnie nie.
Jedna ze stron (lub obie) nie jest opublikowana
Łączenie stron jest możliwe tylko w przypadku stron wcześniej opublikowanych. Aby więc dokonać połączenia – konieczne jest opublikowanie stron, które mają zostać połączone.
Strona, którą próbujesz połączyć jest stroną główną w menadżerze firm
Brak możliwości połączenia stron z tego powodu można rozwiązać poprzez ustalenie innej strony głównej dla swojego menadżera firm. Aby przejść do informacji o tym, która strona jest główna, należy wejść w ustawienia firmowe, później z menu bocznego wybrać Strony. Pod stroną główną jest informacja „główna strona firmy”:
Ja chciałam połączyć wszystkie strony, które miałam w swoim menadżerze… więc stworzyłam nową stronę klikając „dodaj”, którą ustawiłam jako główną. Po tym, gdy stała się już „główną” cofnęłam publikację, więc strona ta jest widoczna tylko dla osób zarządzających menadżerem firm. Cofnięcie widoczności jest możliwe z poziomu ustawień ogólnych w rubryce „widoczność strony”:
Ważne jest, by ta strona miała inną nazwę, niż planowana nazwa połączonych stron (oczywiście też inną, niż te istniejące, ale o tym Facebook sam poinformuje).
W moim przypadku – nie jestem właścicielką Firmy, tylko osobą zarządzającą Facebookiem. Jednak ustawiłam Stronę Główną, której tylko ja jestem Administratorem i tylko ja ją obecnie widzę. Jeśli jesteś właścicielem firmy, w momencie zakończenia współpracy – warto na wszelki wypadek odłączyć osobę, której wcześniej nadane zostały uprawnienia administratora w Menadżerze Firm, a nie tylko przy samej stronie, którą miała zarządzać – żeby uniknąć np. sytuacji, że będzie ona miała dostęp do karty kredytowej podpiętej pod Wasze konto i stronę, której nie będziecie widzieć. Warto też zwrócić uwagę na to, czy widzicie w panelu stronę główną – bo jeśli zostanie ona usunięta wraz z administratorem lub przez niego – może Was spotkać sporo niedobrego, jak pisze Facebook w komunikacie:
Jeżeli usuniesz stronę główną, nie będzie można prosić o dostęp do żadnych zasobów, dopóki nie dodasz nowej strony głównej. Usunięcie strony głównej spowoduje automatyczne anulowanie wszystkich oczekujących próśb.
Czy na pewno chcesz usunąć tą stronę? Po jej usunięciu nie będziesz mieć do niej dostępu w Menedżerze firmy.
Aby zmienić stronę, która jest ustawiona jako Główna w Menadżerze Firmy, należy przejść do „informacji o firmie w Ustawieniach firmowych”:
Uda się to jednak wyłącznie wtedy, gdy firma w tym menadżerze firm, jest właścicielką strony, która ma być ustawiona jako główna.
Nazwy zbytnio różnią się od siebie
Jeśli nie doprowadziliśmy do tego, że nazwy naszych profili są podobne – to oczywiście, nie będzie można ich połączyć:
Nie można połączyć tych stron, ponieważ ich nazwy nie są podobne.
Ten problem można rozwiązać poprzez uprzednią prośbę o zmianę nazwy, której można dokonać w zakładce „Informacje” na profilu firmowym, a całość bardzo przejrzyście opisuje Facebook w swojej pomocy.
Warto jednak pamiętać, że zmiana strony (prawdopodobnie, bo Facebook wciąż coś zmienia) nie uda się, jeśli masz rolę administratora od mniej niż 7 dni. Dodatkowo – jeśli po wprowadzeniu nowej nazwy zauważysz, że wkradł się jakiś błąd, to najlepiej przejdź od razu do sprawy założonej podczas zmiany nazwy. Znajdziesz ją w Ustawieniach pod pozycją „Panel Pomocy Strony”:
Jeśli nazwa zostanie zmieniona na taką z błędem, o następną zmianę będzie można wystąpić dopiero po 7 dniach – chyba, że strona nie jest opublikowana lub nie posiada żadnego fana.
Prawdopodobnie liczba łączonych stron jest zbyt duża
Kolejny komunikat, jaki może się pojawić, to informacja o zbyt dużej liczbie łączonych stron:
Podczas łączenia stron wystąpił błąd. Prawdopodobnie liczba łączonych stron jest zbyt duża
Komunikat ten może trochę dziwić, szczególnie, gdy weźmiemy pod uwagę, że obecnie formularz łączenia stron pozwala wprowadzić maksymalnie dwie nazwy profili (kiedyś można było wskazać chyba nawet 5 stron). Może wynikać z tego, że gdzieś „pod spodem” jest jakiś bug – tymczasowy lub permanentny.
I choć pewnie to nie jest najlepsza wiadomość dla osób, którym ten błąd się pojawia… to niestety trzeba go albo przeczekać, albo pisać do supportu.
Nie jesteś właścicielem strony
Przy tym komunikacie można mieć dylemat, dlaczego nie wystarczy być administratorem, tylko trzeba być magicznym właścicielem. Choć roli „Właściciel” ustawić nie można, to jest nim osoba, która zakładała profil… do momentu, kiedy sama nie zrezygnuje z tej funkcji poprzez rezygnację z funkcji administratora danej strony. W moim przypadku – właścicielem była firma założona w menadżerze firm, do której nikt nie miał już dostępu i nikt nie pamiętał, kto ten dostęp ma… Więc opcja poproszenia byłego właściciela, która jest w tym przypadku najłatwiejsza, nie wchodziła w grę, i w sumie to była kwestia, której bez wsparcia suportu Facebooka, z którym skontaktować można było się poprzez formularz „zgłoś problem dotyczący stron na Facebooku”:
Warto zauważyć, że mimo interfejsu po polsku, suport Facebooka nie obsługuje spraw w języku polskim, co mówi treść maila:
Hi Beata,
At this time, our team does not provide support for our advertising products in your language.
The languages we currently support are English, French, Hebrew, Italian, Dutch, Spanish, German, Turkish and Arabic.
If you’re able to respond to this email in one the listed languages, we’ll be happy to address your questions as soon as possible. We apologize for any inconvenienceGlobal Marketing Solutions Facebook
Aby zatem nie tracić czasu – warto od razu stworzyć maila po angielsku, francusku, hebrajsku, włosku, holendersku, niemiecku, turecku lub arabsku.
Na szczęście suport Facebooka działa dość szybko, więc największa trudność w tym przypadku polegała na odnalezieniu odpowiedniego formularza. Niestety – mimo tego, że strony zostały połączone, właściciel strony, w moim przypadku, jak na razie pozostał niezmieniony, choć nadal w firmie nikt nie wie, kto ma dostęp i czy w ogóle ktoś ma, do menadżera firmy widniejącej jako „Właściciel”:
Nie można połączyć tych stron, ponieważ nie masz odpowiednich uprawnień do strony WebinsiderPL.
Właścicielem tej strony jest menedżer firmy Webinsider.pl i tylko administratorzy firmy mogą połączyć tę stronę.
Podczas łączenia stron warto pamiętać, że mechanizm scalania profili jest dedykowany powielonym stronom, co skutkuje tym, że część kontentu zostanie utracona. Podczas łączenia konieczne jest wybranie strony, której treść ma być dostępna na profilu docelowym. Dane ze strony, która zostaje do niej przyłączana, są usuwane. W związku z tym dobrze jest przed połączeniem pobrać kopię treści strony (Facebook to umożliwia) i później wartościowe naszym zdaniem grafiki umieścić w odpowiednio nazwanej galerii. Oczywiście – z prośbą o pobranie może wystąpić wyłącznie administrator strony.
„Łączenie” stron jednej firmy z różnych lokalizacji
Już dość dawno Facebook umożliwił tworzenie przy profilu firmowego lokalizacji, czyli połączonych podstron jednej firmy, która ma pod sobą np. sieć sklepów. Aby połączyć takie profile jednej marki należy najpierw dodać do jednego z profilów zakładki lokalizacje, a później przejść do dodawania lokalizacji, wybrać opcję „migrate an existing page” (na razie brak języka polskiego przy tej opcji) i podać adres istniejącej już na Facebooku strony:
Połączenie różnych oddziałów jednej firmy jest możliwe wyłącznie wtedy, gdy występują one pod jedną nazwą, a wyróżnia je tylko drugi człon wskazujący na lokalizację, np.:
- Nazwa Firmy (Miasto1)
- Nazwa Firmy (Miasto2)
Z takim procesem nie miałam większych problemów, ale domyślam się, że tutaj też może coś się wydarzyć. Niezależnie od tego, czy tak jest, czy nie – warto pamiętać, że polubienia profilu danej lokalizacji nie mają wpływu na liczbę polubień głównego profilu. Każda z lokalizacji może publikować zatem osobne posty, na każdej są publikowane automatycznie posty profilu głównego, po przekształceniu profilu firmowego (fanpage) w lokalizację zachowuje on swój wygląd – jeśli tylko tego chcemy… Ale fani „zbierani” są osobno.
Czego dowiedziałam się jeszcze przy okazji łączenia?
Podczas poszukiwań właściciela strony udało mi się uzyskać hasło dawnego profilu, który został założony jako prywatny, ale zamiast imienia i nazwiska miał dwa człony nazwy firmy. Przy próbie zalogowania otrzymałam następujący komunikat:
Wyłączono szare konto
Do zalogowania się nie można użyć adresu e-mail i hasła, które były wcześniej powiązane z tym kontem. Zaloguj się przy użyciu
osobistego konta na Facebooka, aby pracować z kontami reklamowymi i stronami.
Więc dowiedziałam się, że istnieje coś takiego, jak szare konto na Facebooku… Ot taka ciekawostka.
- Wypełnianie dowolnego kształtu zdjęciem w programie Google Prezentacje (Google Slides) - 1970-01-01
- Zobacz, jak umożliwić użytkownikom grupy na Facebooku dodawanie postów anonimowych - 1970-01-01
- Jak dostosować styl komunikacji do social media, czyli kilka słów o charakterze Facebooka, Twittera, Linkedina, Instagrama i Youtube’a - 1970-01-01
Dzięki za wpis. Czy FB daje możliwość wyboru strony, która ma zostać po połączeniu? Niestety, w moim przypadku narzuca mi nie tę, którą chcę zostawić, a po moim prośbach o pomoc nawet nie ma śladu w „Panelu pomocy Strony” tych fanpage’y. Generalnie mam wrażenie, że serwery już im nie wyrabiają, bo strony się bardzo długo ładują.
Z tego co powiedziała mi koleżanka, która pisała ten artykuł, to… Generalnie można wybrać stronę, która ma zostać, ale w praktyce Facebook miewa „swoje kaprysy” i czasami mechanizm łączenia stron działa z „niespodziankami”. Jeśli moment połączenia można przesunąć, to jest duża szansa, że z czasem opcja wyboru się pojawi (warto sprawdzać, jak to w danej chwili wygląda – w ciągu tygodnia zwykle tego typu „problemy” są korygowane). Ostatecznie możesz pomęczyć wsparcie techniczne. Choć teraz mogą być „trochę” zajęci, w związku z kolejnymi informacjami, jakie się pojawiają nt mechanizmów związanych z działaniem Facebooka i przetwarzaniem danych użytkowników…
Cześć Gosia, czy udało Ci się połączyć strony, wybierając tą, której treści miały zostać?
Jakiś czas temu, sam połączyłem dwie strony. Po wyborze dwóch stron do połączenia, w kolejnym kroku było pytanie, która strona ma zostać. Było to intuicyjne. Chyba wyszło OK. Jedna strona miała 1000 polubień, druga ze 100.
Mam inny problem, nie opisany powyżej. Podczas próby łączenia wyskakuje błąd: „Nie można połączyć stron. Prawdopodobnie liczba łączonych stron jest zbyt duża”.
Jakiś czas temu miałem 3 strony podobne. Połączyłem bez problemu 2 z nich (jedna miała z 800 polubień, druga z 200). Chciałem następnie połączyć pozostałe dwie ze sobą. Jednak od 2 miesięcy jest to niemożliwe i ciągle wyrzuca błąd „Prawdopodobnie liczba łączonych stron jest zbyt duża”.
Obecnie polubienia tych stron są na poziomie 1000 i 900 like.
Co to oznacza?
Za dużo polubień łączonych stron, czy poprzedni wniosek sprzed 2 miesięcy jeszcze nie został rozpatrzony?
Z tego co mi podpowiada koleżanka, co u nas robi za Socjal Ninja, to nie jest to raczej sprawa polubień, bo one nie powinny mieć nic do rzeczy w tym temacie. Pewnie trzeba by się temu przyjrzeć bezpośrednio, ale na szybko – jak to mówi wspomniana wcześniej koleżanka – liczy się nazwa, i ogólne widzimisię Facebooka ;-)
Możesz jeszcze skorzystać z tego formularza – pamiętaj tylko, że obsługa czyta w językach:
Natomiast czasami kontakt z nimi potrafi znacznie usprawnić cały proces…
Cześć,
Ciekawy i pomocny artykuł, dziekuję za dawkę wiedzy na przeszłośc jednak aktualnie nie mogę poradzić sobie z hasłem i odp na łączenie tj:
„Nie można połączyć tych stron, ponieważ należą do różnych kont Menedżera firmy.”
Czy jesteś w stanie pomóc?
pozdrawiam
Patrycja
Cześć Patrycja, z tej strony Patryk :-)
Odpowiedź na swój problem masz bezpośrednio w komunikacie FB. Ale oddajmy głos koleżance, która pisała artykuł:
hmm tylko probkem jest taki ze nie widzę takich mozliwosci, bo wpadłam na to juz wcześniej ale nie mogę tego zrobić ;/ moze masz jaka instrukcję jak mozna tego dokonac?
Jak zawsze wysłałem zapytanie do koleżanki, która „takie rzeczy” robi, i ma z nimi dużo większe doświadczenie niż ja:
PS. Nie dość, że imienniczka, to jeszcze widzę, że (obecnie) z tego samego miasta… ;-)
Dziękuję za pomoc, zapomniałam odp ;)
A udało się?
Ps. Może kiedyś wpadnę na te „Wasze” śniadania dla biznesu, to będzie okazja pogadać „na żywo” :-)
nie moge odp na Twój najświeższy komentarz ;(
nie, nie udało, narazie kombinuje inaczej ;(
zapraszamy na Śniadania bo będą również w innych miastach ;)
A co się dzieje, że nie możesz? Jutro ew. zrobię test… Jak się uda, to daj znać, może jeszcze komuś się przyda.
Co do śniadań, to fajnie, że się inicjatywa rozrasta, ale akurat miasto na R jak najbardziej mi pasuje. Nawet pamiętam jak ten lokal się otwierał ;-)
o proszę to tym bardziej zapraszamy ;)
Niestety nie mogę połączyć dwóch stron, których jestem administratorem. Wyskakuje mi komunikat o treści: ,,Nie można połączyć tych stron, ponieważ są za bardzo oddalone. Z każdą stroną można skojarzyć tylko jedno miejsce. Nie używaj tego narzędzia do łączenia różnych działów swojej firmy. Jeżeli miejsce jest to samo, spróbuj zmienić adres w adresie docelowym i zaczekaj na aktualizację lokalizacji.” Wcześniej oczywiście przygotowałam strony do scalania. Obie dotyczą tego samego, mają podobne nazwy różniące się tylko nazwą miejscowości, strona, którą chce dodać ma zmienioną lokalizację na identyczny adres co strona bazowa. (Tutaj pojawia się kolejny problem ponieważ przy zmianie adresu wyświetla się komunikat, że wystąpił błąd zapisu informacji. Dodatkowo nie działa pinezka i pomimo kilkunastu prób przestawienia jej z Warszawy na Łódź nadal wskazuje Warszawę. Mnie w ustawieniach informacji wyświetla się już adres Łódzki, na stronie znajomym wyświetla się adres Łódzki, w wyszukiwarce facebookowej – Warszawa. Ile może trwać aktualizacja zmian?) Wcześniej obie strony działały niezależnie (należą do tej samej firmy ale były zakładane i prowadzone osobno). Niestety nie ja zakładałam strony. Uprawnienia administratorskie zostały mi nadane w zeszłym miesiącu. Nie korzystamy z menegera firm. Nie mam pomysłu w czym jeszcze może leżeć problem. Liczę na jakiekolwiek wskazówki.
Podczas łączenia stron wystPytanie: podczas łączenia stron pokazuje się komunikat „Podczas łączenia stron wystąpił błąd. Prawdopodobnie liczba łączonych stron jest zbyt duża”. Łączone są dwie strony o podobnych nazwach. O co chodzi i czemu tak się dzieje?ąpił błąd. Prawdopodobnie liczba łączonych stron jest zbyt duża
Pytanie: podczas łączenia stron pokazuje się komunikat „Podczas łączenia stron wystąpił błąd. Prawdopodobnie liczba łączonych stron jest zbyt duża”. Łączone są dwie strony o podobnych nazwach. O co chodzi i czemu tak się dzieje?
A czy wcześniej nie były łączone inne strony o takiej samej nazwie?
Mam ten sam komunikat „Nie można scalić stron Podczas łączenia stron wystąpił błąd. Prawdopodobnie liczba łączonych stron jest zbyt duża.” wie ktoś może co można z tym zrobić? Dlaczego tak się dzieje?
Cześć, czy komuś support fb pomógł w rozwiązaniu problemu z brakiem możliwości scalenia stron. Mam ten sam komunikat: „Nie można scalić stron. Podczas łączenia stron wystąpił błąd. Prawdopodobnie liczba łączonych stron jest zbyt duża”, ale support narazie milczy.
Jednak ja już łączyłam strony o tej samej nazwie.
Mi pomógł support, niemniej – tak, jak jest w artykule: ważne, żeby nie pisać do nich po polsku, tylko po angielsku, żeby np. po 2 tygodniach od zgłoszenia problemu nie dostać zwrotki, że nie rozumieją. Jednak ja ostatnio łączyłam strony pół roku temu. Może teraz jest jakiś ogólny problem i może będzie trzeba poczekać dłużej… Jeśli nie działają standardowe kroki, to praktycznie tylko support może pomóc.
Cześć,
Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu:
„Nie można połączyć tych stron, ponieważ należą do różnych kont Menedżera firmy.”
Strony próbuje połączyć przez business menagera, jednak bez skutecznie.
Pozdrawiam
Trzeba zrobić tak, by oba profile, które mają zostać połączone były przypisane do jednego menedżera firmy, jako właściciela.
Każdy menedżer firmy pozwala zarządzać kilkoma profilami. W przedstawionym przypadku prawdopodobnie do każdego z profili utworzono osobne menedżery. Jeden z nich należy usunąć. Aby to zrobić najpierw trzeba nadać rolę administratora firmie, z drugiego menedżera – tak, by jeden menedżer był administratorem obu kont do połączenia. Następnie usunąć rolę administratora z drugiego menedżera dla konta, które zostało przeniesione. Po czym najlepiej usunąć menedżera, z którego odpięto profil (czasami Facebook nawet, jak fizycznie menedżer nie może zarządzać kontem, ze względu na to, że z niego był założony dany profil, wciąż uznaje tego menedżera za właściciela).
Czy mogę prosić o doprecyzowanie, bo nie za bardzo rozumiem, a mam ten właśnie komunikat. Mam dwie strony, obie w tej samej kategorii, zmieniłam na tę samą nazwę. W obu jestem administratorem. Obie zakładałam ja z mojego konta, bo dotyczą moich działalności. Zobaczyłam, i szczerze powiem, nie wiem jak to zrobiłam, że w jednej jest też wpisany właściciel i jest to jedna z moich działalności, nie ja jako osoba fizyczna tylko nazwa firmy. Być może to blokuje? Druga ze stron nie ma właściciela w ogóle i nawet nie ma takiej opcji w rolach na stronie. Czy możecie mi podpowiedzieć co zrobić? Będę ogromnie wdzięczna.
A co mam zrobić, jeżeli na jednym profilu jest właściciel a na drugim nie ma i nawet nie mam takiej opcji w rolach na stronie? Oba profile dotyczą mojej działalności i jestem w obu administratorem. Też wyskakuje mi komunikat o innych kontach menadżer stron.
Rola właściciela nigdy nie jest dostępna do ustawienia w rolach na stronie (przynajmniej z tego, co wiem, bo Facebook mógł coś zmienić).
Czy korzystasz z menedżera firmy? Czy przy profilach są inni administratorzy?
Ja jestem administratorem obu stron, zakladalam oba, nie ma innych administratorów. Jeden fanpage był dedykowany mojej kawiarni i jako właściciel wyświetla się jej nazwa, drugi to moj projekt związany z ciastami i tam nie wyświetla się żaden właściciel. Będę ogromnie wdzięczna za porade :-)
Cóż, wygląda zatem na to, że jeden fanpage ma Ciebie jako właścicielkę (ten, w którym nie widzisz właściciela), a w drugim właścicielem jest profil kawiarni. Prawdopodobnie możesz się dostać do jego ustawień poprzez menedżera firmy i tam ustawić tę firmę jako administratora tego drugiego profilu… Lub spróbować usunąć profil kawiarni z menedżera firmy (pozostawić zarządzanie ze zwykłego poziomu Facebooka) – i w ten sposób sprawić, że profil prywatny będzie właścicielem obu posiadanych przez Ciebie stron.
Trudno to wytłumaczyć, łatwiej sprawdzać na żywym organizmie – ale przyczyna jest jasna :) Mam nadzieję, że ta wskazówka Ci pomogła.
Podczas łączenia stron mam błąd: „Nie można połączyć stron. Prawdopodobnie liczba łączonych stron jest zbyt duża”.
Czy ktoś rozwiązał ten problem? z czyją pomocą?
Uzupełniliśmy artykuł o ten błąd, bo pojawia się on dość często w pytaniach i komentarzach. Niestety jednak poza kontaktem z supportem Facebooka niewiele można chyba na to poradzić. Z doświadczenia koleżanki jednak wiem, że nie gryzą tam, i można do nich śmiało pisać. Nie zawsze pomogą, ale… ;-)
A mi z kolei wyskakuje komunikat „Łączenie stron powiodło się” i nic się nie dzieje. Strony nadal nie połączone… Za każdym razem mogę wrócić do procesu łączenia, wszystko przechodzi bez problemów a strony i tak się nie łączą.
Ktoś ma solucję?
Jeśli nie działają metody (inne) metody opisane w artykule, to jest jedna, która w takim przypadku pozostaje, i też została opisana: kontakt ze wsparciem Facebooka. Serio, jak nic innego nie działa, to i tak nie ma nic do stracenia… ;-)
Witam ja mam trochę inne pytanie ale związane z łączeniem profoli kilka oddziałów firmy. Czy jest jakiekolwiek rozwiązanie w Messenger aby rozdzielić korespondencje na oddziały ale na połączonym już profilu ewentualnie stworzenie folderów do których administrator mógłby te wiadomości sortować z góry dziękuje za info Pzdr
Takiego rozwiązania nigdy nie wdrażaliśmy. Jest możliwość utworzenia lokalizacji i można je przetestować, choć trudno skierować cały ruch. Jakby to był zły trop – polecamy kontakt z pomocą Facebooka.
Bardzo pomocny artykuł, dziękuję za mnóstwo przydatnych inf. Mam pytanie, ale czy jest jeszcze szansa na kontakt w tym temacie? :)
Tak, jest taka możliwość. Jeśli treść wykracza poza komentarz (np. zlecenie, konsultacja itp.) to zapraszam do naszego formularza kontaktowego…
Śmieszne… mam strony o nazwach typu @miasto_XXX oraz @XXX_miasto i Facebook uważa, że nazwy nie są do siebie podobne ?
Wiesz, dla nas – ludzi – może to być śmieszne, ale o tym – czy są podobne, czy nie – decyduje algorytm, i on nie musi mieć podobnego do nas „poczucia humoru”. Albo postaraj się te nazwy jednak upodobnić (bardziej), albo pisz od razu do wsparcia FB, może oni to przepchnął od ręki…
Witam, czy po połączeniu stron, polubienia- z opisu wynika, że przechodzą, czy również polubienia i liczba obserwujących na insta również? Oraz czy recenzje również przechodzą?
A co myślisz o pozycjonowaniu fanpge w google czy to ma jakiś sens ?>
Jeśli strona na FB jest jedynym/głównym miejscem pozyskiwania klientów, to teoretycznie można by. Można by, bo możliwości takiego pozycjonowania są dość niewielkie, w końcu to FB decyduje co i jak się wyświetla. Możesz oczywiście próbować pozycjonować się za pomocą kontentu, ale czy nie lepiej wtedy tworzyć kontent u siebie, na swoich warunkach?!? Zwłaszcza że dzięki temu w przypadku „kaprysu Facebooka” nie stracisz wszystkiego.
Witam, mam ważne pytanie dotyczące fanpage, jednak chciałabym bardziej wytłumaczyć, dlatego napisałam na facebooku, czy jest możliwość otrzymania informacji zwrotnej? Pozdrawiam
Jest taka możliwość. Niebawem zerknę na FB, ale jak tam podaje, nie korzystam z FB, więc nie zaglądam tam za często ;-)
Ciekawostka: poprosiłam, żeby zmienili mi nazwę, bo chce scalić strony i jak zwykle odrzucali prośbę to klepnęli tym razem.
Inny problem – facebook twierdzi, że już złożyłam wniosek o połączenie stron. Dziwne, bo do tej pory mi odrzucało tą możliwość. Gdzie to mogę zobaczyć? Jakieś komunikaty odnośnie tego lub cokolwiek?
Sorki, że odpasuję dopiero teraz, ale z powodów osobistych lipiec (i koniec czerwca) zrobiłem sobie w dużej mierze wolny od internetu. Zwłaszcza w kontekście pracy…
Co do ciekawostki, to fakt, że czasem można w ten sposób „wywalczyć” zmianę nazwy, nawet gdy realnie nie mamy w planach łączenia stron :-)
Jeśli chodzi o resztę, czyli sprawdzenie co się dzieje na koncie, zwłaszcza w kontekście łączenia stron, to nie wiem. Napisałem do koleżanki, która FB się zajmuje (autorki artykułu), i tak na szybko mi napisała, że jako takiego „centrum zdarzeń” nie ma, chyba że uznać za takie miejsce skrzynkę e-mail, gdzie spływają informacje z Facebooka, i w ten sposób – po nitce do kłębka – może uda się dotrzeć do odpowiedniej „zakładki” (o ile taka jest). W innym przypadku zostaje… kontakt ze wsparciem FB ;-)
Nie na temat posta, ale już sama nie wiem, gdzie uzyskać odpowiedź.
A co z problemem braku możliwości zaproszenia znajomych do polubienia strony na Facebooku? Zarówno z poziomu właściciela strony, jak i osoby odwiedzającej?
Czy Facebook uniemożliwił takie działanie, gdy ma się utworzone dwie strony?
Ktoś pomoże? :(
Liczba stron, którymi zarządzamy, nie ma tu żadnego znaczenia. Żebym mogła przyjrzeć się tematowi, daj znać (tu lub przez formularz kontaktowy), której strony dotyczy trudność. bo wygląda to na błąd. Szczególnie jeśli strona ma uzupełnione informacje i jest aktywna (opublikowana).
Wow!
Mega dziękuję za taką chęć pomocy! Totalnie się nie spodziewałam!
Link do strony: https://www.facebook.[—]
Problem był od samego początku – byłam pewna, że jest to związane z tym, że to druga strona i może są na niej ograniczenia.
Na jednej z moich testowych stron dostrzegłam ten sam problem i okazało się, że wystarczyło uzupełnić sekcję Informacje… :) Możliwe, że i w tym przypadku zadziała. Daj znać, czy pomogło.
Niestety – dalej nie działa :(
Zgłaszałam ten problem do Facebooka – i nadal nic :(
Pech mnie ściga, bo na drugiej stronie znika przycisk do wysłania wiadomości do mnie, jeśli nie istnieje stara konwersacja, przez co nowe osoby totalnie nie mogą się kontaktować :D
Pech za pechem :D
No cóż – żebym mogła przyjrzeć się sytuacji musiałabym mieć dostęp do strony na FB, a więc wiązałoby się to z płatnymi działaniami :/ Na ten moment – po przeanalizowaniu z zewnątrz sytuacji, nie jestem w stanie pomóc. Jeśli jesteś zainteresowana komercyjną współpracą – zapraszam do kontaktu przez formularz kontaktowy.
a czy ma ktos doswiadczenie co sie dzieje z aktywnimi reklamami, ktore sa ustawione na tym zdublowanym profilu?
Aktywne reklamy – z tego, co wiem – przechodzą na konto, które zostaje. Te wyłączone w moim przypadku też przechodziły (cała historia), ale nie wiem, czy zawsze to się udaje. Aby mieć wszystkie informacje z konta, które dublujemy i usuwamy – warto przed łączeniem pobrać sobie całą stronę z FB i później można porównać, czy czegoś nie brakuje.
Bardzo dziękuję za ciekawy/praktyczny artykuł. Jestem akurat przed połączeniem stron. Ustawiłam im już takie same adresy i wszystkie dodatkowe opisy.
Niepokoi mnie jednak to, że w jednych instrukcjach jest mowa o tym, że strony mają mieć identyczną nazwę, a w innych, że bardzo podobną. Czy fakt, że algorytm uzna nazwy za zbyt różne nie spowoduje utracenia którejś ze stron (lub obydwu)? Czy po prostu skończy się na komunikacji skłaniającym do większego ujednolicenia tych stron?
I druga sprawa – w instrukcjach przewija się info, że można w efekcie nieudanego połączenia stracić obie strony. Jak się przed tym uchronić? I czy utrata kontentu jest poprzedzona ostrzeżeniami ze wskazówkami?
Z góry dziękuję za dopowiedź, pozdrawiam
Hm… Rozbieżności w instrukcjach wynikają prawdopodobnie z tego, że FB w procesie łączenia stron stosunkowo często stwarza trudności – ale nie spotkałam się jeszcze z tym, żeby obie strony zniknęły. Zazwyczaj przy błędzie w łączeniu po prostu obie strony zostają.
Jeśli chodzi o nazwę – kilka razy miałam sytuację, że udało się połączyć dwie strony o różnych nazwach (np. fb.com/moja-kwiaciarnia ze stroną fb.com/kwiaciarnia). Jeśli chcesz połączyć dwie strony ważne jest to, by były tej samej kategorii – jeśli są, a FB pokazuje Ci możliwość połączenia, gdy przejdziesz do tej opcji w ustawieniach, to możesz łączyć bez zmieniania nazwy. Jeśli nazwy okażą się zbyt różne – FB na pewno da Ci o tym znać i wtedy warto po prostu zmienić nazwę na tą docelową – ale tu nie ma reguły, stąd pewnie rozbieżności w instrukcjach.
Aby nie utracić kontentu, warto przed połączeniem pobrać sobie kopię stron na maila – jest taka opcja w ustawieniach. Wtedy w przypadku ewentualnej reklamacji – można przesłać kopię strony do FB… No i też można sobie przejrzeć, co się zmieniło, po odpaleniu lokalnie pobranej wcześniej kopii strony.
Beato – dziękuję:)) Z nazwami się uporałam, teraz jednak wyszło, że tylko jedna strona jest menadżerze firm – zatem przerabiam przykłady z artykułu dalej:))
Trzymam kciuki za szybki sukces :)