Envato Elements - pobieraj co chcesz, ile chcesz

Kilka dni temu, pisząc o promocji na bilety komunikacji miejskiej dla korzystających z usługi/aplikacji mPay (bilet za 1 zł) wspomniałem o tym, że w aplikacji JakDojadę również pojawiła się możliwość zakupu biletów. A przy okazji, zapewne by lepiej wypromować nowość (jakby ktoś przegapił „informacje” w samej aplikacji ;-)) wystartowała promocja, dzięki której można kupić bilety nawet z 50% rabatem.

Bilety 50% taniej z BLIKiem w aplikacji JakDojadę

Promocja trwa od kilku dni, ale z jej opisem postanowiłem chwilę poczekać, aż będę miał okazję choć raz przetestować (promocyjny) zakup biletu na własnej skórze. Choć nadal zastanawia mnie, co to za pomysł, by z promocją 50% na bilety komunikacji miejskiej wystartować w czasie, gdy promocję prowadzi mPay, z tym, że tam bilety jeszcze tańsze, bo za 1 zł.

Na „szczęście w nieszczęściu” akurat w poniedziałek popołudniu skończyła się pula przewidziana na zniżki w mPay (przy okazji muszę napisać, że w weekend miałem okazję całkiem sporo jeździć komunikacją miejską, i ku memu zdziwieniu ani razu nie miałem problemu z zakupem biletu za pomocą aplikacji mPay), więc trafiła się okazja na test zakupu biletów przez aplikację JakDojadę, który oczywiście przeprowadziłem… ;-)

Bilety w promocji

W trakcie trwania promocji (do 12 stycznia 2018 roku, lub do wyczerpania puli środków przeznaczonych na akcję/promocję – 50 000 zł) za zakupione za pomocą aplikacji bilety komunikacji miejskiej zapłacimy do 50% taniej, przy płatności dokonanej za pomocą systemu BLIK.

Przy czym 50% jest to maksymalna kwota zniżki, bo została ona dodatkowo ograniczona do 15 zł jednorazowo (na bilecie). Np.:

  • Bilet 90 minutowy za 7 zł: cena promocyjna to 3,50 zł – zniżka 50%, czyli 3,50 zł (3,50 zł mniejsze niż 15 zł)
  • Bilet weekendowy grupowy za 40 zł: cena promocyjna to 25 zł – zniżka ~37,5%, czyli 15 zł (50% to 20, ale 20 > 15)

W przypadku promocji JakDojade.pl i BLIK nie mamy – tak jak ma to miejsce w przypadku mPay – ograniczenia wartości promocyjnych biletów do 5 zł. Ale za to w przypadku promocji mPay każdy bilet do 5 zł można było kupić za 1zł.

Z promocji można skorzystać w następujących miastach:

  • Leszno
  • Trójmiasto (Gdańsk, Gdynia, Sopot)
  • Warszawa

W promocyjnych cenach możemy nabyć bilety jednorazowe, czasowe i krótkookresowe (np. dobowe i weekendowe).

Całkiem przyjemna obsługa, z jednym minusem

Bilet do tej pory w ramach aplikacji kupiłem raz, i to bardziej testowo niż z musu, i sam proces zakupowy wydaje się całkiem przyjemny i dobrze pomyślany.

Ogólnie, gdyby nie jakiś geniusz marketingu co trochę przesadził z promocją tej usługi/promocji w aplikacji, to nie miałbym właściwie do czego się przyczepić… ;-)

Więcej informacji znajdziecie na stronie poświęconej promocji, w regulaminie oferty promocyjnej, oraz w regulaminie zakupu biletów.

Jeden potencjalny problem

W aplikacji by móc kupować bilety musimy założyć konto oraz podać swój numer telefonu, na wypadek ewentualnych reklamacji. Nic trudnego, ani tym bardziej dziwnego. Problem tylko w tym, że to konta w sumie niewiele nam daje.

Załóżmy, że jadę autobusem, w którym wygodnie się rozsiadłem. Zamiast telefonu mam w ręku tablet – większy ekran, będzie wygodniej… pracować. i w tym momencie postanowiłem kupić bilet. Oczywiste mogłoby się wydawać, że skoro na obu urządzeniach mam dostęp do internetu, jest na nich zainstalowana aplikacja JakDojadę, w której jestem zalogowany do tego samego konta, to właściwie nie ma znaczenia, za pomocą którego urządzeni dokonam płatności.

Otóż różnica jest, i to w skrajnej sytuacji może być dość kosztowna. O ile w przypadku np. aplikacji mPay nie ma większych problemów by bilet kupić na tablecie, a w razie kontroli okazać go na telefonie (po ponownym zalogowaniu do konta), to w przypadku aplikacji JakDojadę już tak różowo nie jest. Wprawdzie mamy dostęp do historii zakupionych na naszym koncie biletów, to… nie da się takiego biletu okazać np. do kontroli, bo będzie on oznaczony jako „zakupiony na innym urządzeniu” i tym samym niedostępny.

Rozumiem pewnego rodzaju ograniczenia (obostrzenia), które mają ograniczyć różnego rodzaju kombinowanie, ale nie wiem, czy aż tak restrykcyjnie powinno się do tego podchodzić. Nietrudno mi wyobrazić sobie sytuację, że np. tablet, za pomocą którego kupiłem bilet się rozładuje, a ja nieświadomy jadę spokojnie dalej, bo w razie kontroli mam przecież telefon, z aplikacją JakDojadę, oczywiście zalogowaną do tego samego konta. Nic z tego.

Na szczęście mi to nie grozi, bo nie korzystam z tabletu, a oprócz tego, przeprowadziłem test, bo niestety, ale w regulaminie zakupu biletów brak jest informacji o tego typu ograniczeniu/obostrzeniu. No chyba, że potraktować tak ten fragment:

Zakupiony bilet zapisywany jest w pamięci urządzenia, dzięki czemu pomimo braku Internetu Klient może pokazać Zakupiony Bilet.

Ale byłoby to już spore naciąganie. Dla równowagi warto tez napisać, że w tym samym regulaminie nie ma nic o tym, by konto użytkownika zapewniało… cokolwiek, poza możliwością zakupu biletu… ;-)

Kilka smaczków z regulaminu zakupu biletów przez aplikację JakDojadę

Na koniec kilka smaczków z regulaminu, które mam nadzieję, tylko przekonają Was do tego, że regulaminy warto czytać:

Usługodawca dopuszcza wykonanie jednej transakcji dla jednego Biletu – nie ma możliwości zakupu więcej niż jednego Biletu w danym momencie

Transakcje powyżej 50 zł/dziennie są automatycznie blokowane dla danego Użytkownika, by uniknąć ryzyka defraudacji Informację o zablokowaniu kolejnych transakcji Użytkownik dostaje automatycznie na podanego przy rejestracji maila. Użytkownik może odblokować możliwość wykonywania transakcji powyżej tej kwoty, klikając w link przekazany w mailu

Czas potrzebny do dokonania Zakupu Biletu jest zależny od zasięgu oraz szybkości działania sieci telefonii komórkowej. Za wynikające z szybkości działania sieci telefonii komórkowej opóźnienia lub brak możliwości zakupu Biletu mobilnego odpowiedzialność ponosi właściwy operator sieci. W przypadku braku możliwości skorzystania z Usługi, Użytkownik zobowiązany jest do nabycia i/lub skasowania tradycyjnego Biletu na przejazd środkami komunikacji miejskiej uprawniającego do przejazdu.

U niektórych Wydawców po wybraniu odpowiedniego biletu Klient ma określony czas na dokonanie zakupu (naciśnięciu przycisku „Kup i Skasuj”). Po upływie tego czasu możliwość kupna biletu jest blokowana na ok 2 minuty. W tym czasie użytkownik nie może dokonywać Zakupu Biletu.

Aby pokazać Bilet do Kontroli, przez uprawnionych przez Wydawcę Biletu osoby, należy kliknąć w aktywnym bilecie przycisk „pokaż do kontroli” dostępny w zakładce Biletowej i z poziomu notyfikacji systemowych

W szczególności nieważny jest Bilet, który nie został zakupiony po rozpoczęciu kontroli Biletów. W przypadkach spornych, z reklamacją należy zwrócić się do Wydawcy Biletu, odpowiedzialnego za rozpatrywanie odwołań od decyzji kontrolerów

Usługodawca będzie weryfikował wszystkie reklamacje dotyczące działania Aplikacji, Zakupu Biletów poprzez Aplikacje. Reklamacje nie będą uwzględniane w przypadku gdy: użytkownik okazał ekran z biletem, gdzie kontroler zauważył brak wszystkich wymaganych elementów zabezpieczających, Klient dokonał Zakupu Biletu po rozpoczęciu kontroli, przez uprawnionego kontrolera, nie nabył biletu na skutek słabego działania sieci lub brakiem sieci, a także gdy połączenie zostanie przerwane, np. w skutek przychodzącej rozmowy lub wiadomości na jakikolwiek komunikator na Urządzenie Mobilne Użytkownika, w przypadku braku środków na Karcie lub w Usłudze Blik.

Oczywiście nie ma w tym regulaminie nic groźnego, czy… Ale celowo wybrałem kilka przykładowych punktów, by pokazać, że czasem nawet niby oczywiste rzeczy mogą mieć znacznie.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Janusz i Janusz skorzystali z promocji dla czytelników WebInsider.pl i zapłacili 80% mniej za księgowość internetową wFirma
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Młody Szymon dzięki motywowi Divi od Elegant Themes zrobił stronę dla firmy ojca