Jak już chyba nie raz wspominałem, w ostatnim czasie sporo mojej zawodowej działalności krąży wokół webinarów, live’ów i różnej maści kursów internetowych. Stąd w ostatnim czasie pojawiło się kilka artykułów dotyczących tej tematyki, i pewnie co najmniej kilka kolejnych jeszcze się pojawi. Niektóre wynikają z projektów, które realizuje bezpośrednio (dla siebie lub innych), inne z projektów, w których „tylko” doradzam, które „tylko” konsultuję. I tym razem pomysł na artykuł pojawił się z prac nad projektem, który do niedawna konsultowałem, a teraz przejmuje nad nim opiekę techniczną. Pisze to po to, by nikt nie pomyślał, że sam z siebie komukolwiek doradziłbym WP Idea (wtyczka do WordPressa, do sprzedaży i obsługi kursów internetowych).

WP Idea i kod zniżkowy z minimalną kwotą

Kilka dni temu zwróciła się do mnie z prośbą o pomoc koleżanka, która niedawno opublikowała swój pierwszy kurs internetowy, właśnie korzystając z rozwiązania WP Idea. Prośba nie była przypadkowa, bo choć wolę WooCommerce i platformy kursowe oparte na tym rozwiązaniu, niż używana w przypadku WP Idea wtyczka Easy Digital Download (EDD), to od jakiegoś czasu mam pod opieką stronę, na której znajduje się kilka pozycji, a więc chcąc nie chcąc, z WP Idea muszę się zapoznawać.

Pytanie koleżanki dotyczyło kodów zniżkowych, które dostępne są w WP Idea. Niby nic skomplikowanego, kilka podstawowych opcji, które w większości przypadków powinno wystarczyć. W większości przypadków, ale koleżanka chciała coś – jak się okazało – mnie typowego. Chciała móc przypisać kod rabatowy nie do wybranego kursu (jest to możliwe), ale tylko do jego droższych wariantów. Tak, by ze zniżki nie można było skorzystać w najtańszej wersji kursu.

Zerknąłem do mojej wersji deweloperskiej WP Idea, i faktycznie – mogę ograniczyć użycie kodu zniżkowego do wybranego produktu (kursu), ale nie mam możliwości – w standardzie – nie da się tego zrobić. Pierwsza myśl – jako osoba z EDD dotychczas mająca niewiele wspólnego, przynajmniej jeśli chodzi o pisanie własnych rozszeżeń – można użyć wtyczki, choćby EDD Advanced Discounts, którą kojarzyłem z innego projektu, który niedawno konsultowałem.

Niestety, choć WP Idea opiera się o EDD, to wspomniana wtyczka nie chce działać, i wyświetla informację o braku EDD:

The EDD Advanced Discount plugin requires Easy Digital Downloads plugin installed & activated.

Instalacja EDD obok WP Idea też nie jest możliwa, a nawet jakby się udało, to za duże ryzyko, że byłyby jakieś konflikty. Stąd moje szybkie pytanie do koleżanki

Szukamy rozwiązania od strony technicznej, z fakturą VAT za usługę, czy gratisem podrzucić pomysł, który w tym przypadku powinien się sprawdzić?

Odpowiedź była taka, jak się spodziewałem – dlatego już wcześniej sprawdziłem swój pomysł na mojej wersji deweloperskiej. Koleżanka wybrała, że inwestycji już i tak sporo za nią (WP Idea do tanich rozwiązań nie należy, i to nie tylko patrząc z perspektywy krajowego rynku, bo jest sporo wtyczek „globalnych”, które nie tylko – moim zdaniem – są lepsze, ale zazwyczaj też tańsze!), więc jak da się coś zrobić gratisem i będzie działać, to ona chętnie.

Tak więc przypuśćmy, że mamy w WP Idea kurs, który występuje w trzech wariantach cenowych:

  • Kurs testowy 01, wariant 01 za 4 zł
  • Kurs testowy 01, wariant 02 za 8 zł
  • Kurs testowy 01, wariant 03 za 21 zł

I chcemy dać zniżkę np. 10% dla tych, co posiadają kod zniżkowy, ale którzy jednocześnie zdecydują się na zakup 2 najdroższych pakietów (wariant 02 za 8 zł i wariant 03 za 21 zł).

Tak więc bierzemy się za dodawanie kodu zniżkowego w WP Idea:

W polu „produkty wymagane” (1) wybieramy kurs, dla którego ma być aktywny rabat (kurs testowy 01), wybieramy opcję „koszyk musi zawierać wszystkie wybrane produkty”, oraz zaznaczamy opcję „zastosuj zniżkę tylko do wybranych produktów”.

Jest to pierwszy krok, bo choć ograniczy użycie kodu zniżkowego do danego kursu, to taki kod będzie dostępny dla wszystkich wariantów. Dlatego kolejnym krokiem jest zdefiniowanie minimalnej kwoty (2). W naszym przypadku będzie to 8 zł, bo tyle kosztuje najtańszy kurs, dla którego chcemy naliczać rabat.

I choć nie jest to rozwiązanie idealne, zwłaszcza gdy sprzedajemy więcej kursów, to w przypadku koleżanki – jak już mi zdążyła napisać – działa jak należy, i co najważniejsze – gratisem… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie