Masz sklep internetowy na WooCommerce (WordPress) i prowadzisz jego profil na Facebooku? To dobrze trafiłeś. Za chwilę zobaczysz, jak w kilku prostych krokach zintegrować sklep na WooCommerce ze stroną na Facebooku. Prosto, szybko i – co być może najważniejsze – bezpłatnie (chyba że poprosisz nas o pomoc – wtedy nie mogę zagwarantować, że nie skończy się wystawieniem faktury VAT ;-)).
Spis treści w artykule
Facebook dla WooCommerce
Oczywiście na rynku są różne – mniej lub bardziej udane – rozwiązania pozwalające zintegrować sklep internetowy z profilem/stroną na Facebooku. Ale niedawno – wersja 1.0 ukazała się 10 kwietnia 2017 – pojawiło się nowe rozwiązanie dla właścicieli sklepów internetowych działających na skrypcie/platformie WooCommerce (WordPress), które – jak się zdaje – powstało w ramach współpracy Facebooka z Automattic (firma odpowiedzialna za WordPressa i – od jakiegoś czasu – WooCommerce), czyli Facebook for WooCommerce.
Zakup bezpłatnej wtyczki
Wtyczka, dzięki której możemy, w kilku prostych krokach zintegrować sklep na WooCommerce z Facebookiem, jest dostępna bezpłatnie, choć wymaga dokonania zamówienia przez oficjalny sklep WooCommerce:
Możecie „kupić” licencję na 1, 5 lub 25 stron. A, że w każdym wariancie jest ona bezpłatna, to nawet jak macie (obecnie) tylko jeden sklep, to proponuję od razu wersję na 25 stron. Może kiedyś się przyda… ;-)
Konfiguracja sklepu na Facebooku
Po zakupie, pobraniu, instalacji i uruchomieniu wtyczki w ustawieniach WooCommerce pojawi się nowa pozycja w sekcji „integracja”:
Teraz wystarczy tylko kliknąć przycisk „get started” by rozpoczął się proces łączenia sklepu z Facebookiem:
Tutaj również nie ma nic specjalnie skomplikowanego:
- Wybieramy stronę na Facebooku, na której ma pojawić się (zakładka) sklep
- Konfigurujemy piksel Facebooka (jeśli zamierzamy korzystać z rozszerzenia nie instalujemy ręcznie piksela na stronie sklepu)
- Importujemy produkty do sklepu – wszystkie, lub z wybranej kategorii (np. dedykowanej dla Facebooka)
Po tej operacji na wybranej stronie na Facebooka powinna pojawić się zakładka „sklep”:
Nie martwcie się, jak na początku nie wszystkie produkty będą dostępne – cała operacja może potrwać nawet kilka, kilkanaście minut, zależnie od ilości produktów do zaimportowania. Zresztą i tak musicie poczekać na akceptację Waszego sklepu:
Trwa przetwarzanie danych sklepu
Po zakończeniu rozpatrywania wniosku sklep będzie widoczny dla osób odwiedzających Twoją stronę. Możesz nadal tworzyć i wyświetlać reklamy promujące Twoje produkty na Facebooku.
Ale jest to czas, który warto przeznaczyć na uzupełnienie kilku podstawowych informacji na temat sklepu (np. „opisz, co sprzedaje Sklep”), czy też samodzielne przetestowanie sklepu i procesu zakupowego.
Aktualizacja oferty w sklepie na Facebooku
Warto chyba jeszcze napisać coś o aktualizacji produktów, bo może są sklepy, gdzie asortyment jest stały latami, ale zazwyczaj w sklepie internetowym – niczym w żywym organizmie – zachodzą jakieś zmiany. I niezależnie od tego, czy będą to zmiany na liście produktów, aktualizacja cen czy parametrów, to warto by zmiany dokonane w sklepie internetowym (w tym przypadku WooCommerce) były odzwierciedlane również w sklepie na Facebooku.
Oczywiście mamy tu taki mechanizm, z tym że synchronizacja obecnie przeprowadzana jest raz dziennie:
Czy reklamy dynamiczne na Facebooku będą aktualizowane wraz ze zmianą dostępności poszczególnych produktów?
Tak, będziemy codziennie synchronizować witrynę WooCommerce o tej samej godzinie, o której dokonano pierwszej synchronizacji produktów.
I z racji tego, że jest ona przeprowadzana o tej samej godzinie, o której dokonano pierwszej synchronizacji, warto przemyśleć przed konfiguracją, która godzina (rano, w południe, po południu czy może w nocy) będzie najlepsza dla naszego sklepu.
WooThemes Updater / WooCommerce Helper
Jeśli zdecydujecie się używać wtyczki (rozwiązania) „na produkcji”, czyli w ogólnodostępnym sklepie, to warto od razu zainstalować też wtyczkę WooThemes Updater (WooCommerce Helper), dzięki czemu aktualizację wtyczki Facebook for WooCommerce będzie można przeprowadzać z poziomu panelu zarządzania WordPressem, tak ja ma to miejsce w przypadku innych wtyczek. Odpowiedni link do automatycznej instalacji i aktywacji wtyczki pojawi się sam, po uruchomieniu wtyczki Facebook for WooCommerce.
Na koniec jeszcze tylko klucz licencyjny w ustawieniach (lub podłączenie konta na/z WooCommerce.com), i aktualizacje będą widoczne w WP-Admin:
Co istotne, na naszym koncie w WooCommerce.com jest dla wtyczki ustawione domyślnie automatyczne odnawianie licencji, więc nie ma obaw, że po roku, w najmniej spodziewanym momencie rozwiązanie przestanie działać:
Standardowo – jak w przypadku innych wtyczek z tego serwisu – znajdziemy tu strony, do których podpięta jest licencja, co zdecydowanie pomaga w zarządzaniu nimi (w razie potrzeby można też dla wybranej strony usunąć licencję, czyli odwołać autoryzację).
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01