Raz na jakiś czas pisze do mnie jakiś przedstawiciel, jakiejś zagranicznej agencji reklamowej (często dość małej, jakby przykrywki) w imieniu „tajemniczego klienta z Polski”, który jest zainteresowany publikacją artykułu na mojej stronie, oczywiście wiąże się to z wynagrodzeniem, a więc można by uznać, że chodzi o typowy „wpis sponsorowany”.

I tyle teorii, bo w przypadku kilku ostatnich propozycji tego typu zawsze pojawia się jedno żądnie – brak oznaczeń, że to jest artykuł sponsorowany/informacja prasowa.

Oczywiście na takie coś nie mogę przystać, choćby ze względu na uczciwość względem Ciebie, drogi Czytelniku…

Artykuł bardzo dyskretnie sponsorowany

Zastanawiałem się, czy w ogóle pisać na ten temat, ale pomyślałem sobie, że taki wpis się przyda, bo zamiast tracić czas na negocjacje – a właściwie to tłumaczenie, że „tego typu wpis” musi być odpowiednio oznaczony – podeśle im linka do niego.

Że bariera językowa? Hm… Oni jakoś tym się nie przejmują, i nawet radzą sobie z formularzem kontaktowym (wprawdzie teraz ma wstawki po angielsku, ale do niedawna był tylko po polsku).

Historia pewnych negocjacji

Zazwyczaj zaczyna się podobnie – jakieś pochwały, jaka to fantastyczna strona, i w związku z tym mają dla mnie propozycje…

Tym razem napisała do mnie Anna Maria, która trafiła na moją stronę dzięki Google, i – a jakże by inaczej – strasznie jej się tu spodobało, i chciałaby u mnie zamieścić wpis przygotowany przez profesjonalistę z ich firmy, oczywiście o unikatowej treści, 600-900 wyrazów, jakieś grafiki czy film z YouTube, i do tego 3 linki, czyli dość standardowo.

W trakcie wymiany korespondencji szybko się okazało, że wynagrodzenie za udostępnienie „miejsca na stronie” to 100€, ale jest warunek konieczny:

So I can answer your first questions, the article must not be marked as sponsorised.

I właściwie na tym nasze negocjacje się zakończyły, bo nie ma możliwości, by jakikolwiek artykuł tego typu nie był odpowiednio oznaczony.

Wprawdzie nie otrzymałem odpowiedzi na moje pytanie o tematykę wpisu, czy firmę stojącą za zleceniem, to otrzymałem kilka linków bym mógł – mniej więcej – przekonać się o czym mowa. I faktycznie, albo żadnych oznaczeń nie było (!), albo były bardzo, bardzo dyskretne…

Tematyka każdego wpisu była inna, ale to na co od razu zwróciłem uwagę, to fakt, że w każdym z wpisów były 2-3 linki do artykułów w innych portalach/serwisach (zazwyczaj dość znanych, o – zapewne – ugruntowanej pozycji na rynku), i do tego „w różnym kontekście” każdorazowo „znienacka” w tekście pojawiał się link do strony oferującej „usługi rozrywkowe, których w Polsce nie wolno promować”.

Wynagrodzenie rośnie, pojawia się drugi klient

Ale Anna Maria na moją odmowę postanowiła wyciągnąć nawet nie jednego asa z rękawa, a dwa – stawka/wynagrodzenie rośnie do 120€, i pojawia się kolejny klient zainteresowany identyczną „usługą”, a więc:

so you will have the chance to get 2 article instead of only one

No to mamy już teoretycznie 240€, wystarczy, że „zapomnę” Wam wspomnieć przy 2 wpisach, że to nie moje, że przygotowała je forma marketingowa, i zapłaciła mi za ich umieszczenie… ;-)

(gościnny) wpis sponsorowany

Za nami (ostatni) przykład jak tego nie robić, bo zapewniam, że na pewno nie dojdziemy do porozumienia, a już na pewno nie w ramach kwoty, jaką do swojej dyspozycji na tego typu działania ma nie tylko przeciętna agencja reklamowa… ;-)

Zachęcam też, do zapoznania się ze stroną dotycząca współpracy, gdzie znajdują się podstawowe informacje (i zasady) dotyczące ewentualnej współpracy, w tym również wpisów sponsorowanych – czy pisanych przez nas (wpis sponsorowany), czy przesłanych do nas (gościnny wpis sponsorowany).

Każdy tego typu wpis każdorazowo – i nie ma tu wyjątków – musi być odpowiednio oznaczony. Na obecną chwilę jest to odpowiednia kategoria (wpis sponsorowany, lub gościnny wpis sponsorowany), w pięknym czerwonym kolorze, by trudniej taką informacje przegapić:

webinsider_goscinny-wpis-sponsorowany_kategorie-wpisu

Dodatkowo autor wpisu również jest odpowiednio oznaczony:

webinsider_goscinny-wpis-sponsorowany_author-box

Dzięki temu wpis jest dla naszego czytelnika – poza dodatkową informacją – tak samo wiarygodny, jak każdy inny, a to się opłaca każdej ze stron…

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Monika ćwiczy przed kongresem ko..., ale jej też należy się zniżka 80% na skięgowość wFirma dla oglądających WebInsider.pl
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera!