O ile w (chyba) przypadku większości serwisów ruch z wyszukiwarki Google jest głównym źródłem, to… firma Google robi ostatnio wiele by tego ruchu (nas) pozbawić. Oczywiście nie oznacza to, że (z)rezygnuje z konsumowania (przetwarzania) treści zawartej na stronach. Wręcz przeciwnie – treści tak, ruch nie…

Przygotuj przepisy kulinarne pod Asystenta Google

Od jakiegoś czasu, w przypadku niektórych zapytań w wyszukiwarce, użytkownik w ogóle nie musi klikać i przechodzić na stronę, na której znajdzie szukaną informacje. Google odpowiednią informację wyświetli bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Oczywiście może to zredukować ruch w niektórych przypadkach – gdy odpowiedź na wyszukiwanie da się przedstawić w 1-2 akapitach (np. jak długo gotować jajka na miękko). W innych przypadkach użytkownik najczęściej i tak musi kliknąć w link prowadzący na stronę, na której znajduje się informacja.

Teraz na blogu Google Webmaster Central Blog pojawiła się oferta dla blogerów kulinarnych – twórzcie wpisy o odpowiedniej strukturze, z odpowiednimi znacznikami, dzięki czemu… Asystent Google będzie mógł z nich sprawnie(j) korzystać, i… znowu obejdzie się bez wizyty użytkownika na Waszej stronie.

Oczywiście to tylko „czarna wizja SEO”, bo nie można wykluczyć, że taki użytkownik Asystenta Google najpierw sam odwiedzi Waszą stronę, doda ją do zakładek, i gdy przyjdzie odpowiednia pora, to poprosi Asystenta Google o odczytanie umieszczonego na niej przepisu. Oczywiście też, nie można wykluczyć, że komuś się nie będzie chciało, i bezpośrednio, już przy lodówce wyda odpowiednie polecenie…

Trzeba będzie chyba pomyśleć o jakichś reklamach i produktach afiliacyjnych dedykowanych dla asystentów głosowych… ;-)

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)