Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

To będzie krótki artykuł, taki trochę ukłon w stronę koleżanki, a właściwie to nawet nie tyle samej koleżanki, ile jej siostry, która niedawno odkryła, że w programie pocztowym ma jakąś dziwną opcję przy wpisywaniu odbiorcy, a mianowicie UDW…

Poczta e-mail i pola/odbiorcy DW (CC) i UDW (BCC)

I choć po wstępie temat może wydawać się mało poważny, to co chwile słyszymy o jakimś wycieku adresów e-mail, ktoś dostał zadanie wysłania np. życzeń do wszystkich kontrahentów i każdy odbiorca takiej wiadomości otrzymał w komplecie listę wszystkich pozostałych odbiorców takiej wiadomości. Nie dość, że takie zdarzenie może budzić pewne obawy np. na gruncie prawa (RODO), to jeszcze jest to doskonały prezent dla konkurentów takiej firmy, bo od razu wiadomo gdzie i do kogo uderzać z propozycją swojej oferty (ale tutaj też zwracam uwagę na aspekty prawne, by nie rozsyłać SPAMu).

Przykładowe okno tworzenia nowej wiadomości może wyglądać np. tak:

W miejscu, gdzie wpisujemy nadawców wiadomości e-mail mamy pola Do (po angielsku To), DW (po angielsku CC), oraz UDW (po angielsku BCC). I choć w każdym możemy wpisać adres odbiorcy, i taka wiadomość do nie go dotrze, to pola te mają swoje przeznaczenie:

  • Do/To – standardowe/podstawowe pole, gdzie wpisujemy adres(y), gdy wysyłamy wiadomość do jednego odbiorcy, ew. kilku, ale każdy jest równorzędnym odbiorcą, i może widzieć pozostałych odbiorców
  • DW (do wiadomości)/CC (carbon copy) – tutaj wpisujemy adresy osób, które nie są bezpośrednimi odbiorcami wiadomości, ale chcemy je poinformować, że taka korespondencja ma miejsce (wszyscy uczestnicy korespondencji widzą te adresy)
  • UDW (ukryte do wiadomości)/CC (blind carbon copy) – specjalny tryb odbiorcy, który nie wyświetla się jako uczestnik korespondencji pozostałym zwykłym (i DW) odbiorcom, co jest często wykorzystywane do przesłania kopii wiadomości w sekrecie do jakiegoś odbiorcy, czy też do wysyłki wiadomości do większej liczby odbiorców, gdy nie mają oni o sobie wiedzieć

Tak więc w normalnej korespondencji korzystamy z pola „do”, gdy chcemy dodatkowo przesłać wiadomość do jeszcze kogoś, ale nie będzie on głównym odbiorcą, a tylko grzecznościowo go informujemy, że taka korespondencja ma miejsce (np. przełożony głównego odbiorcy wiadomości) korzystamy z pola DW. Jeśli chcemy zrobić to w sekrecie, zamiast DW korzystamy z UDW. Z opcji UDW korzystamy również wtedy, gdy chcemy rozesłać wiadomość do większej liczby osób, np. we wspomnianym już przypadku z życzeniami…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Na WebInsider.pl korzystamy z motywu Extra od Elegant Themes. Zobacz dlaczego...
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Envato Elements - pobierasz co chcesz, ile chcesz