eBook "Uspokój swoje finanse"

Ostatnio powstają niczym grzyby po deszczu w ciepły wrześniowy dzień kolejne raporty (i infografiki) o tym ile procent osób przeglądających strony internetowe (lub jak to niektórzy nazywają: internautów) blokuje reklamy w swoich przeglądarkach.

Postanowiłem sprawdzić, jak to wygląda na mojej stronie – czy z racji tego, że często poruszam zagadnienia dość techniczne, a tym samym ściągam na stronę bardziej zaawansowanych użytkowników internetu procent blokujących reklamy będzie wyższa, czy może jednak niższy…

Czytelnicy blokują reklamy

Aktualnie procent użytkowników blokujących reklamy globalnie, czyli korzystających z różnego typu tzw. AdBlocków kształtuje się na poziomie 25-40%, zależnie od sposobu badania, czy grupy stron na której to badanie zostało przeprowadzone (powiedz jaki chcesz wynik, a ja dobiorę metodykę i grupę badanych ;-)).

Na Webinsider.pl badanie przeprowadziłem za pomocą serwisu Adblock Analytics (przy okazji był to punkt odniesienia przy moich eksperymentach z Google Tag Manager w tym zakresie, a nie jest to łatwe) na grupie 9 992 odwiedzających stronę w ostatnich dniach (przed ostatnim weekendem), więc próba powinna być dość reprezentatywna.

Inna kwestia, to sposób mierzenia tego przez serwis Adblock Analytics, bo moje różne testowe próby pomiaru dawały skrajnie różne wyniki…

29,75 % czytelników Webinsider.pl blokuje reklamy

Z pomiaru wynika, że 29,75% czytelników Webinsider.pl blokuje reklamy – nie jest źle, choć oczywiście wolałbym, by procent blokujących reklamy był jak najniższy, bo wprawdzie nie sprawi to, że kupie sobie wielki dom z ogrodem, czy najnowsze Lambo, to w pewnym sensie jest to swego rodzaju zapłata za treści, które nierzadko pochłaniają po kilka/kilkanaście godzin na jeden wpis (dotyczy to zwłaszcza bardziej skomplikowanych/złożonych poradników, czy zestawień).

adblockanalytics-com_webinsider-pl_all_201606

Jak chyba można się spodziewać, najwięcej użytkowników/czytelników blokuje reklamy na komputerach stacjonarnych:

adblockanalytics-com_webinsider-pl_desktop_201606

Sytuacja dużo lepiej wygląda na urządzeniach mobilnych, tj. telefonach/smartfonach:

adblockanalytics-com_webinsider-pl_mobile_201606

Na tabletach wprawdzie jeszcze lepiej, ale patrząc na próbę można jedynie uznać, że… albo kolejny raz techno-pudelki wykreowały coś, czego nie było, albo to efekt tego, że większość sprzedawanych tabletów nie ma wbudowanego modemu GSM, a tym samym szybko kończy jako kolejny gadżet dla dzieciaków:

adblockanalytics-com_webinsider-pl_tablet_201606

Podejrzewam też, że w najbliższym czasie procent użytkowników blokujących reklamy na urządzeniach mobilnych (telefony, tablety) będzie rósł, i to dość szybko – większa moc obliczeniowa urządzeń, coraz bardziej rozbudowane przeglądarki, niektóre już nawet z domyślnie aktywnym jakimś mechanizmem blokującym reklamy…

Spokojnie, ja też (czasem) blokuje

Jeśli blokujesz reklamy na Webinsider.pl, a – zwłaszcza gdy – zaglądasz tu regularnie, to na pewno byłoby mi miło, gdybyś dodał naszą stronę do wyjątków… Ale nic na siłę – żadnych blokad dla blokujących (;-)) nie przewiduję.

A by ew. uspokoić Twe zapewne skołatane w tym momencie sumienie dodam, że sam na niektórych (niektórych!) stronach blokuje reklamy – ale dotyczy to tylko tych stron, gdzie ilość (i format) reklam jest na tyle wk… męczący, że bez zablokowania reklam próba zapoznania się z treścią przypomina spacer po Marszałkowskiej, tylko zamiast witryn kolejnych banków mamy kolejne banery/reklamy…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
eBook "Uspokój swoje finanse"
Patryk
eBook "Uspokój swoje finanse"