Envato Elements - pobierasz co chcesz, ile chcesz

Ostatnio powstają niczym grzyby po deszczu w ciepły wrześniowy dzień kolejne raporty (i infografiki) o tym ile procent osób przeglądających strony internetowe (lub jak to niektórzy nazywają: internautów) blokuje reklamy w swoich przeglądarkach.

Postanowiłem sprawdzić, jak to wygląda na mojej stronie – czy z racji tego, że często poruszam zagadnienia dość techniczne, a tym samym ściągam na stronę bardziej zaawansowanych użytkowników internetu procent blokujących reklamy będzie wyższa, czy może jednak niższy…

Czytelnicy blokują reklamy

Aktualnie procent użytkowników blokujących reklamy globalnie, czyli korzystających z różnego typu tzw. AdBlocków kształtuje się na poziomie 25-40%, zależnie od sposobu badania, czy grupy stron na której to badanie zostało przeprowadzone (powiedz jaki chcesz wynik, a ja dobiorę metodykę i grupę badanych ;-)).

Na WebInsider.pl badanie przeprowadziłem za pomocą serwisu Adblock Analytics (przy okazji był to punkt odniesienia przy moich eksperymentach z Google Tag Manager w tym zakresie, a nie jest to łatwe) na grupie 9 992 odwiedzających stronę w ostatnich dniach (przed ostatnim weekendem), więc próba powinna być dość reprezentatywna.

Inna kwestia, to sposób mierzenia tego przez serwis Adblock Analytics, bo moje różne testowe próby pomiaru dawały skrajnie różne wyniki…

29,75 % czytelników WebInsider.pl blokuje reklamy

Z pomiaru wynika, że 29,75% czytelników WebInsider.pl blokuje reklamy – nie jest źle, choć oczywiście wolałbym, by procent blokujących reklamy był jak najniższy, bo wprawdzie nie sprawi to, że kupie sobie wielki dom z ogrodem, czy najnowsze Lambo, to w pewnym sensie jest to swego rodzaju zapłata za treści, które nierzadko pochłaniają po kilka/kilkanaście godzin na jeden wpis (dotyczy to zwłaszcza bardziej skomplikowanych/złożonych poradników, czy zestawień).

adblockanalytics-com_webinsider-pl_all_201606

Jak chyba można się spodziewać, najwięcej użytkowników/czytelników blokuje reklamy na komputerach stacjonarnych:

adblockanalytics-com_webinsider-pl_desktop_201606

Sytuacja dużo lepiej wygląda na urządzeniach mobilnych, tj. telefonach/smartfonach:

adblockanalytics-com_webinsider-pl_mobile_201606

Na tabletach wprawdzie jeszcze lepiej, ale patrząc na próbę można jedynie uznać, że… albo kolejny raz techno-pudelki wykreowały coś, czego nie było, albo to efekt tego, że większość sprzedawanych tabletów nie ma wbudowanego modemu GSM, a tym samym szybko kończy jako kolejny gadżet dla dzieciaków:

adblockanalytics-com_webinsider-pl_tablet_201606

Podejrzewam też, że w najbliższym czasie procent użytkowników blokujących reklamy na urządzeniach mobilnych (telefony, tablety) będzie rósł, i to dość szybko – większa moc obliczeniowa urządzeń, coraz bardziej rozbudowane przeglądarki, niektóre już nawet z domyślnie aktywnym jakimś mechanizmem blokującym reklamy…

Spokojnie, ja też (czasem) blokuje

Jeśli blokujesz reklamy na WebInsider.pl, a – zwłaszcza gdy – zaglądasz tu regularnie, to na pewno byłoby mi miło, gdybyś dodał naszą stronę do wyjątków… Ale nic na siłę – żadnych blokad dla blokujących (;-)) nie przewiduję.

A by ew. uspokoić Twe zapewne skołatane w tym momencie sumienie dodam, że sam na niektórych (niektórych!) stronach blokuje reklamy – ale dotyczy to tylko tych stron, gdzie ilość (i format) reklam jest na tyle wk… męczący, że bez zablokowania reklam próba zapoznania się z treścią przypomina spacer po Marszałkowskiej, tylko zamiast witryn kolejnych banków mamy kolejne banery/reklamy…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Roztańczona Karolina zapisała się do Newslettera WebInsider.pl i... teraz może tańczyć
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera!