Gdy kilka dni temu pisałem artykuł o tym, że wtyczka Facebook for WooCommerce wstawia do kodu odpowiedzialnego za raportowanie zdarzeń w sklepie internetowym potencjalnie błędne wartości, nie spodziewałem się, że następny artykuł o tej wtyczce, jaki się pojawi, będzie znowu dotyczył potencjalnego błędu. I choć tutaj (potencjalny) błąd dotyczy wtyczki, to trzeba uczciwie przyznać, że koleżanka, która mnie o nim poinformowała, też jest winna. Głównie dlatego, że nie zweryfikowała czy wszystko działa i ewentualnie nie napisała do mnie wcześniej.

Facebook for WooCommerce i problem przy wyłączonej synchronizacji produktu

I tak w najnowszej wersji wtyczki Facebook for WooCommerce (2.2.0), w pewnych sytuacjach, gdy korzystamy z wykluczania produktów z synchronizacji np. na podstawie kategorii, podczas próby zapisania zmian w ustawieniach produktu (np. dostępność, cena, opis, w sumie to cokolwiek) pojawia się taki oto komunikat:

This product belongs to a category or tag that is excluded from the Facebook catalog sync. It will not sync to Facebook.

To sync this product to Facebook, click Go to Settings and remove the category or tag exclusion or click Cancel and update the product’s category / tag assignments.

A poniżej mamy dwa przyciski – „go to settings” i „cancel”. I może nie byłoby w tym nic złego, zwłaszcza że komunikat jest o synchronizacji produktu z katalogiem na Facebooku, czego i tak w tym momencie koleżanka nie chciała robić (stąd „exclude”), gdyby nie to, że skorzystanie z dowolnej z tych opcji powoduje, że zmiany wprowadzone w ustawieniach produktu nie zostaną zapisane.

O czym przekonała się koleżanka, gdy – przynajmniej jak jej się wydawało – odpaliła walentynkową promocję na pewnym produkcie, wraz z dopaleniem jej reklamą w mediach społecznościowych. Jak się okazało w poniedziałkowy poranek promocja może i była, ale głównie w reklamach, bo sam produkt był niedostępny w sklepie, gdyż nie zapisały się zmiany związane w jego dostępnością w sklepie.

I to już zdecydowanie błąd po stronie koleżanki. Nie tylko dlatego, że komunikat „olała” (choć na jej obronę można napisać, że komunikat dotyczy synchronizacji produktu z Facebookiem, a ten produkt i tak nie mógł być oferowany w sklepie na Facebooku, ze względu na to, że jest to produkt cyfrowy, Facebook na takie produkty patrzy „dość nieprzychylnie”, stąd właśnie wykluczenie z synchronizacji, które okazało się źródłem problemu), ale głównie dlatego, że nie zweryfikowała, czy po wprowadzeniu zmian cała ścieżka zakupowa działa prawidłowo.

Niezależnie od tego, ile winy za to zdarzenie wzięła na siebie koleżanka, i ile wziąć powinna, wtyczka Facebook for WooCommerce ze sklepu koleżanki wyleciała. O jeden problem za dużo…

(!) Zgłoś błąd na stronie

Zapraszam do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!