Dziś kolejny przegląd tygodnia – wprawdzie za nami Święta, to jednak co nieco się znalazło… ;-)

Gmail i reklamy AdWords

W usłudze Google AdWords pojawiła się obsługa reklam wyświetlanych w Gmailu (Gmail Sponsored Promotions):

Gdzie pojawią się reklamy?

Na samej górze skrzynki odbiorczej, bezpośrednio nad odebranymi wiadomościami i po kliknięciu na „zajawkę” reklamy

W jakim formacie będą wyświetlały się reklamy GSP?

Reklamy GSP będą automatycznie optymalizowane, w zależności od rozmiaru ekranu na jakim się wyświetlą, ułatwiając i skracając tym samym proces tworzenia reklamy

Reklamy rozliczane są w standardowym modelu cost-per-click (koszt za kliknięcie), a więcej informacji na ten temat znajdziecie na tej stronie…

Flickr Wall Art i sprzedaż wydruków zdjęć użytkowników Flickr z licencją Creative Commons

Jakiś czas temu w internecie zagrzmiało – Flickr (serwis m.in. dla fotografów) umożliwił każdemu w ramach usługi Flickr Wall Art płatny wydruk wszystkich (nie tylko własnych) zdjęć umieszczonych w serwisie na licencji Creative Commons. Niby nic takiego, ale zapewne nie o to chodziło większości osób umieszczających tam zdjęcia na tej licencji…

W każdym razie po szumie (delikatnie mówiąc) jaki wywołała ta decyzja – serwis postanowił się wycofać z tego pomysłu.

Nadal można drukować zdjęcia, ale ich autor musi wcześniej sam wyrazić chęć sprzedaży swoich zdjęć w ten sposób – otrzyma 51% kwoty.

UOKiK ukarał (ponownie) CT Creative Team

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ponownie ukarał firmę CT Creative Team (właściciela m.in. serwisu Wapster), choć tym razem dużo skromniej niż ostatnio – 30 tysięcy złoty:

Sygnałem do działania były skargi konsumentów zaskoczonych wysokimi opłatami za smsy wysłane z ich telefonów komórkowych podczas korzystania z gier pt. Roślinki vs. Robale, Magiczny Totem, Odpicuj Furę, Zwierzaki Atakują czy Owocowe Bąbelki. Pobranie, uruchomienie i korzystanie z aplikacji było bezpłatne, jednak każda z nich zawierała dodatkowo płatne opcje związane z ułatwieniem gry. Ich zamówienie wiązało się z wysłaniem smsa na numer o podwyższonej opłacie. W większości przypadków użytkownikami były dzieci, do których, jak ustalił Urząd, spółka kierowała swoje reklamy.

W ocenie UOKiK CT Creative Team naruszyła zbiorowe interesy konsumentów nie przekazując we właściwym czasie informacji o rzeczywistych kosztach wynikających z wysyłania smsów pod numer o podwyższonej opłacie. Postępowanie wykazało, że spółka wprawdzie udostępniała w aplikacji i na stronie internetowej cennik i regulamin usługi, jednak nie wypełniła w całości swoich obowiązków informacyjnych wobec konsumentów. Zdaniem Urzędu powinna ona bowiem informować o kosztach również w trakcie gry i po każdej czynności związanej z naliczeniem dodatkowej opłaty.

UOKiK zakwestionował też sposób, w jaki użytkownicy byli zachęceni do zamawiania płatnych opcji dodatkowych. W większości wypadków pytanie poprzedzające zamówienie nie zawierało sformułowań wskazujących na zawarcie transakcji skutkującej obowiązkiem zapłaty, np. udzielenie odpowiedzi twierdzącej na pytanie: Masz za mało bąbelków. Czy mimo to chcesz rozwinąć moc? oznaczało zgodę na wysłanie smsa na numer o podwyższonej opłacie, o czym konsument nie był w jasny sposób informowany.

Zasięg 4 sieci w Play

Play wystartował z kampanią reklamową/informacyjną, z której dowiemy się, że użytkownicy tej sieci mają możliwość korzystania z zasięgu wszystkich 4 sieci, tj. T-Mobile, Plus, Orange (roaming krajowy) i oczywiście Play.

Wszystko ma działać automatycznie, z małym wyjątkiem – by móc korzystać z zasięgu sieci Orange, trzeba skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w celu włączenia zasięgu sieci Orange.

Flash w Dolphin Browser (Android)

Wprawdzie Flash jest stopniowo wypierany z internetu m.in. przez HTML5, to jednak są takie miejsca, gdzie ta technologia (Flash) nadal sprawdza się dużo lepiej.

Niestety posiadacze telefonów komórkowych najczęściej mogą zapomnieć o obsłudze tej technologii w przeglądarkach internetowych dostępnych na ich systemy – i tu z pomocą przychodzi przeglądarka Dolphin Browser, w której ponownie pojawiła się obsługa Flasha (jako dodatkowy plugin/wtyczka, szybka i prosta instalacja przy pierwszym napotkanym obiekcie Flash).

Twitter Analitycs dla wszystkich… prawie wszystkich

Wprawdzie narzędzie Twitter Analitycs działa już od jakiegoś czasu, to niedawno wyszło do mas – teraz z narzędzia może korzystać (prawie) każdy, nie tylko osoba prowadząca „konto firmowe”.

Na razie statystyki ograniczone są głównie do kont prowadzonych w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim (rzekłbym, że standard ;-)) i – tu już mniej standardowo, choć chyba bez większego zaskoczenia – japońskim…

Aktywacja usługi (statystyk) odbywa się automatycznie, przy pierwszym logowaniu.

Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Roztańczona Karolina dzięki motywowi Divi od Elegant Themes właśnie skończyła pierwszą stronę
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera!