Dziś kolejny przegląd tygodnia – wprawdzie za nami Święta, to jednak co nieco się znalazło… ;-)

Gmail i reklamy AdWords

W usłudze Google AdWords pojawiła się obsługa reklam wyświetlanych w Gmailu (Gmail Sponsored Promotions):

Gdzie pojawią się reklamy?

Na samej górze skrzynki odbiorczej, bezpośrednio nad odebranymi wiadomościami i po kliknięciu na „zajawkę” reklamy

W jakim formacie będą wyświetlały się reklamy GSP?

Reklamy GSP będą automatycznie optymalizowane, w zależności od rozmiaru ekranu na jakim się wyświetlą, ułatwiając i skracając tym samym proces tworzenia reklamy

Reklamy rozliczane są w standardowym modelu cost-per-click (koszt za kliknięcie), a więcej informacji na ten temat znajdziecie na tej stronie…

Flickr Wall Art i sprzedaż wydruków zdjęć użytkowników Flickr z licencją Creative Commons

Jakiś czas temu w internecie zagrzmiało – Flickr (serwis m.in. dla fotografów) umożliwił każdemu w ramach usługi Flickr Wall Art płatny wydruk wszystkich (nie tylko własnych) zdjęć umieszczonych w serwisie na licencji Creative Commons. Niby nic takiego, ale zapewne nie o to chodziło większości osób umieszczających tam zdjęcia na tej licencji…

W każdym razie po szumie (delikatnie mówiąc) jaki wywołała ta decyzja – serwis postanowił się wycofać z tego pomysłu.

Nadal można drukować zdjęcia, ale ich autor musi wcześniej sam wyrazić chęć sprzedaży swoich zdjęć w ten sposób – otrzyma 51% kwoty.

UOKiK ukarał (ponownie) CT Creative Team

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ponownie ukarał firmę CT Creative Team (właściciela m.in. serwisu Wapster), choć tym razem dużo skromniej niż ostatnio – 30 tysięcy złoty:

Sygnałem do działania były skargi konsumentów zaskoczonych wysokimi opłatami za smsy wysłane z ich telefonów komórkowych podczas korzystania z gier pt. Roślinki vs. Robale, Magiczny Totem, Odpicuj Furę, Zwierzaki Atakują czy Owocowe Bąbelki. Pobranie, uruchomienie i korzystanie z aplikacji było bezpłatne, jednak każda z nich zawierała dodatkowo płatne opcje związane z ułatwieniem gry. Ich zamówienie wiązało się z wysłaniem smsa na numer o podwyższonej opłacie. W większości przypadków użytkownikami były dzieci, do których, jak ustalił Urząd, spółka kierowała swoje reklamy.

W ocenie UOKiK CT Creative Team naruszyła zbiorowe interesy konsumentów nie przekazując we właściwym czasie informacji o rzeczywistych kosztach wynikających z wysyłania smsów pod numer o podwyższonej opłacie. Postępowanie wykazało, że spółka wprawdzie udostępniała w aplikacji i na stronie internetowej cennik i regulamin usługi, jednak nie wypełniła w całości swoich obowiązków informacyjnych wobec konsumentów. Zdaniem Urzędu powinna ona bowiem informować o kosztach również w trakcie gry i po każdej czynności związanej z naliczeniem dodatkowej opłaty.

UOKiK zakwestionował też sposób, w jaki użytkownicy byli zachęceni do zamawiania płatnych opcji dodatkowych. W większości wypadków pytanie poprzedzające zamówienie nie zawierało sformułowań wskazujących na zawarcie transakcji skutkującej obowiązkiem zapłaty, np. udzielenie odpowiedzi twierdzącej na pytanie: Masz za mało bąbelków. Czy mimo to chcesz rozwinąć moc? oznaczało zgodę na wysłanie smsa na numer o podwyższonej opłacie, o czym konsument nie był w jasny sposób informowany.

Zasięg 4 sieci w Play

Play wystartował z kampanią reklamową/informacyjną, z której dowiemy się, że użytkownicy tej sieci mają możliwość korzystania z zasięgu wszystkich 4 sieci, tj. T-Mobile, Plus, Orange (roaming krajowy) i oczywiście Play.

Wszystko ma działać automatycznie, z małym wyjątkiem – by móc korzystać z zasięgu sieci Orange, trzeba skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w celu włączenia zasięgu sieci Orange.

Flash w Dolphin Browser (Android)

Wprawdzie Flash jest stopniowo wypierany z internetu m.in. przez HTML5, to jednak są takie miejsca, gdzie ta technologia (Flash) nadal sprawdza się dużo lepiej.

Niestety posiadacze telefonów komórkowych najczęściej mogą zapomnieć o obsłudze tej technologii w przeglądarkach internetowych dostępnych na ich systemy – i tu z pomocą przychodzi przeglądarka Dolphin Browser, w której ponownie pojawiła się obsługa Flasha (jako dodatkowy plugin/wtyczka, szybka i prosta instalacja przy pierwszym napotkanym obiekcie Flash).

Twitter Analitycs dla wszystkich… prawie wszystkich

Wprawdzie narzędzie Twitter Analitycs działa już od jakiegoś czasu, to niedawno wyszło do mas – teraz z narzędzia może korzystać (prawie) każdy, nie tylko osoba prowadząca „konto firmowe”.

Na razie statystyki ograniczone są głównie do kont prowadzonych w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim (rzekłbym, że standard ;-)) i – tu już mniej standardowo, choć chyba bez większego zaskoczenia – japońskim…

Aktywacja usługi (statystyk) odbywa się automatycznie, przy pierwszym logowaniu.

(!) Zgłoś błąd na stronie | Lub postaw nam kawę :-)
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Patryk