Dziś kolejny przegląd tygodnia – wprawdzie za nami Święta, to jednak co nieco się znalazło… ;-)

Gmail i reklamy AdWords

W usłudze Google AdWords pojawiła się obsługa reklam wyświetlanych w Gmailu (Gmail Sponsored Promotions):

Gdzie pojawią się reklamy?

Na samej górze skrzynki odbiorczej, bezpośrednio nad odebranymi wiadomościami i po kliknięciu na „zajawkę” reklamy

W jakim formacie będą wyświetlały się reklamy GSP?

Reklamy GSP będą automatycznie optymalizowane, w zależności od rozmiaru ekranu na jakim się wyświetlą, ułatwiając i skracając tym samym proces tworzenia reklamy

Reklamy rozliczane są w standardowym modelu cost-per-click (koszt za kliknięcie), a więcej informacji na ten temat znajdziecie na tej stronie…

Flickr Wall Art i sprzedaż wydruków zdjęć użytkowników Flickr z licencją Creative Commons

Jakiś czas temu w internecie zagrzmiało – Flickr (serwis m.in. dla fotografów) umożliwił każdemu w ramach usługi Flickr Wall Art płatny wydruk wszystkich (nie tylko własnych) zdjęć umieszczonych w serwisie na licencji Creative Commons. Niby nic takiego, ale zapewne nie o to chodziło większości osób umieszczających tam zdjęcia na tej licencji…

W każdym razie po szumie (delikatnie mówiąc) jaki wywołała ta decyzja – serwis postanowił się wycofać z tego pomysłu.

Nadal można drukować zdjęcia, ale ich autor musi wcześniej sam wyrazić chęć sprzedaży swoich zdjęć w ten sposób – otrzyma 51% kwoty.

UOKiK ukarał (ponownie) CT Creative Team

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ponownie ukarał firmę CT Creative Team (właściciela m.in. serwisu Wapster), choć tym razem dużo skromniej niż ostatnio – 30 tysięcy złoty:

Sygnałem do działania były skargi konsumentów zaskoczonych wysokimi opłatami za smsy wysłane z ich telefonów komórkowych podczas korzystania z gier pt. Roślinki vs. Robale, Magiczny Totem, Odpicuj Furę, Zwierzaki Atakują czy Owocowe Bąbelki. Pobranie, uruchomienie i korzystanie z aplikacji było bezpłatne, jednak każda z nich zawierała dodatkowo płatne opcje związane z ułatwieniem gry. Ich zamówienie wiązało się z wysłaniem smsa na numer o podwyższonej opłacie. W większości przypadków użytkownikami były dzieci, do których, jak ustalił Urząd, spółka kierowała swoje reklamy.

W ocenie UOKiK CT Creative Team naruszyła zbiorowe interesy konsumentów nie przekazując we właściwym czasie informacji o rzeczywistych kosztach wynikających z wysyłania smsów pod numer o podwyższonej opłacie. Postępowanie wykazało, że spółka wprawdzie udostępniała w aplikacji i na stronie internetowej cennik i regulamin usługi, jednak nie wypełniła w całości swoich obowiązków informacyjnych wobec konsumentów. Zdaniem Urzędu powinna ona bowiem informować o kosztach również w trakcie gry i po każdej czynności związanej z naliczeniem dodatkowej opłaty.

UOKiK zakwestionował też sposób, w jaki użytkownicy byli zachęceni do zamawiania płatnych opcji dodatkowych. W większości wypadków pytanie poprzedzające zamówienie nie zawierało sformułowań wskazujących na zawarcie transakcji skutkującej obowiązkiem zapłaty, np. udzielenie odpowiedzi twierdzącej na pytanie: Masz za mało bąbelków. Czy mimo to chcesz rozwinąć moc? oznaczało zgodę na wysłanie smsa na numer o podwyższonej opłacie, o czym konsument nie był w jasny sposób informowany.

Zasięg 4 sieci w Play

Play wystartował z kampanią reklamową/informacyjną, z której dowiemy się, że użytkownicy tej sieci mają możliwość korzystania z zasięgu wszystkich 4 sieci, tj. T-Mobile, Plus, Orange (roaming krajowy) i oczywiście Play.

Wszystko ma działać automatycznie, z małym wyjątkiem – by móc korzystać z zasięgu sieci Orange, trzeba skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w celu włączenia zasięgu sieci Orange.

Flash w Dolphin Browser (Android)

Wprawdzie Flash jest stopniowo wypierany z internetu m.in. przez HTML5, to jednak są takie miejsca, gdzie ta technologia (Flash) nadal sprawdza się dużo lepiej.

Niestety posiadacze telefonów komórkowych najczęściej mogą zapomnieć o obsłudze tej technologii w przeglądarkach internetowych dostępnych na ich systemy – i tu z pomocą przychodzi przeglądarka Dolphin Browser, w której ponownie pojawiła się obsługa Flasha (jako dodatkowy plugin/wtyczka, szybka i prosta instalacja przy pierwszym napotkanym obiekcie Flash).

Twitter Analitycs dla wszystkich… prawie wszystkich

Wprawdzie narzędzie Twitter Analitycs działa już od jakiegoś czasu, to niedawno wyszło do mas – teraz z narzędzia może korzystać (prawie) każdy, nie tylko osoba prowadząca „konto firmowe”.

Na razie statystyki ograniczone są głównie do kont prowadzonych w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim (rzekłbym, że standard ;-)) i – tu już mniej standardowo, choć chyba bez większego zaskoczenia – japońskim…

Aktywacja usługi (statystyk) odbywa się automatycznie, przy pierwszym logowaniu.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Młody Szymon dzięki motywowi Divi od Elegant Themes zrobił stronę dla firmy ojca
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Młody Szymon pomógł tacie zapisać się do Newslettera WebInsider.pl i... teraz idzie popływać