Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)

Contact Form 7 (CF7) to popularna wtyczka do WordPressa, dzięki której można w dość prosty sposób – choć może niekoniecznie będzie to „wyklikiwanie” – dodać formularze do WordPressa. I wbrew nazwie wtyczki, niekoniecznie muszą to być formularze kontaktowe, choć zdecydowanie to jest główna funkcja tej wtyczki. Z racji tego, że jest to popularna wtyczka w popularnym CMSie (WordPress), to oczywiste jest, że jest do niej sporo integracji. Oprócz takich rozszerzających możliwości wtyczki w zakresie komunikacji (np. integracja z MailerLite), mamy też integracje z różnymi systemami płatności. I tak w nowej wersji wtyczki (Contact Form 5.5.x) pojawiła się wbudowana integracja z systemem płatności Stripe.

Płatności Stripe w Contact Form 7

I choć nie jest to najpowszechniejszy system płatności w Polsce, to od jakiegoś czasu również nad Wisłą możemy z niego korzystać. Co ma sens zwłaszcza wtedy, gdy chcemy pobierać cykliczne opłaty z karty płatniczej/kredytowej, bo cały czas jeszcze niewiele operatorów szybkich płatności w Polsce oferuje takie rozwiązanie (chyba, ze PayPal). Ogólnie specyficzny ten nasz rynek, bo zamiast wygodnych płatności kartami wolimy bawić się w przepisywanie kodów BLIKa… ;-)

Ale wracając do wtyczki Contact Form 7 (CF7) i integracji ze Stripe, która właśnie się pojawiła, pozwala to w prosty sposób wdrożyć swego rodzaju prostą platformę eCommerce, bez potrzeby sięgania po rozbudowane rozwiązania typu WooCommerce. Wystarczy konto Stripe, oraz klucze API do konta Stripe wprowadzone w ustawieniach integracji wtyczki CF7.

Następnie tworzymy nowy formularz, lub modyfikujemy istniejący, gdzie zamiast przycisku wysyłania wiadomości (submit) dajemy kod wywołujący płatność Stripe. Kod taki może wyglądać np. tak:

[stripe currency:pln amount:2000 "Wyślij i zapłać 20 PLN (krok 1/2)" "Wyślij i zapłać 20 PLN (krok 2/2)"]

Mamy tu deklarację waluty (PLN), kwotę do pobrania z karty (podaną w najmniejszych jednostkach danej waluty, czyli dla PLN będą to grosze, a więc 2000 to 20 zł), oraz teksty dla 2 przycisków:

  • Wyślij i zapłać 20 PLN (krok 1/2) – pierwszy przycisk, którego naciśnięcie powoduje wywołanie okna na wpisanie danych karty (oryginalnie „proceed to checkout”)
  • Wyślij i zapłać 20 PLN (krok 2/2) – drugi przycisk, służący do ostatecznego potwierdzenia płatności (oryginalnie „complete payment”)

A tak wygląda to w praktyce:

W pierwszym kroku mamy przycisk służący do potwierdzenia danych z formularza, oraz wywołania pól na wpisanie danych karty płatniczej:

To jest ostatni krok, po którym zostanie zainicjowana płatność, a po jej zakończeniu zostanie wysłana zdefiniowana wiadomość e-mail na adres e-mail podany w formularzu. Dlatego ważne, by pole typu „twój adres e-mail” znalazło się w formularzu (chyba że to ktoś płaci nam, za możliwość wysłania do nas wiadomości ;-)).

Można też do treści wiadomości dodać krótki kod (shortcode), który wstawi specjalny link do serwisu Stripe, gdzie znajdą się szczegóły związane z płatnością:

[_stripe_payment_link]

I to na tyle. Testowałem, działa. Jedyny minus, to płatność kartą, która u nas cały czas nie jest aż tak popularne, jak szybkie przelewy, czy BLIK. Przynajmniej jeśli chodzi o internet…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?
LUTy dla D-Cinelike (DJI Mini 3 Pro, DJI Avata, OSMO Pocket) od MiniFly
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce
Jak (legalnie) latać dronem w Kategorii Otwartej
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)
Patryk
Wdrożenie Omnibusa w sklepie na WooCommerce (kurs)