Przez formularz kontaktowy wpadła mi dziś rano wiadomość z prośbą o pomoc, bo w sklepie internetowym na WooCommerce „prawdopodobnie kilka dni temu” przestały prawidłowo działać szybkie płatności realizowane przez Przelewy24. Normalnie mogłoby to oznaczać jakieś płatne zlecenie lub chociaż ciekawy artykuł na Webinsider.pl z opisem problemu. Tym razem jednak wiedziałem, że na krótkiej odpowiedzi e-mail cała sprawa się zakończy. I to nie dlatego, że jestem specjalnie drogi, a po prostu z góry uznałem, że wprawdzie problem jest, ale tak jakby go nie ma…
Spis treści w artykule
Wtyczka Przelewy24 dla WooCommerce
Jest (problem), bo w sklepie nie działają prawidłowo szybkie płatności. Ale jakby go nie ma, bo to nie problem, a zaplanowana funkcjonalność. I tak ktoś w Przelewy24 najwidoczniej wpadł na pomysł, że zamiast na bieżąco aktualizować wtyczkę wraz z rozwojem WooCommerce, lepiej będzie wypuszczać nową wtyczkę co większa aktualizacja WooCommerce:
I tak obecnie w Przelewy24 funkcjonują jakby niezależnie od siebie 3 wtyczki, do 3 wersji WooCommerce (4.x, 5.x i 6.x). I może to ma jakiś sens, ale gdy na stronie (w sklepie) WooCommerce zostanie zaktualizowany do kolejnej dużej wersji (np. niedawno do WooCommerce 6.x) to za każdym razem trzeba ze strony Przelewy24 pobrać nową… wersję wtyczki wtyczkę.
Ustaw w panelu IP sklepu (serwera) lub wstaw %
Ale to nie jedyna niespodzianka, na jaką można natrafić, i w tym przypadku faktycznie nie to było problemem. Bowiem z informacji, które do mnie dotarły, wynika, że kilka, może kilkanaście dni temu obowiązkowe stało się ustawienie w panelu klienta Przelewy24 adresu IP serwera (hostingu), na którym działa sklep. Alternatywnie można wstawić znak precentu (%), by adres IP nie miał znaczenia.
Z tego, co kojarzę, nie jest to nowa opcja, bo jeśli dobrze kojarzę, to taka opcja jest już od dłuższego czasu, ale wiele wskazuje na to, że obecnie stała się obowiązkowa. Przynajmniej z informacji, które mam.
- Wakacje składkowe ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej, czyli uważaj, bo być może nie będziesz mógł skorzystać (w 2024) - 1970-01-01
- Przykładowy kalkulator wyceny usługi druku 3D, czyli nie tylko materiał się liczy - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.10, czyli nowa karta „nagłówek” i niedziałający TTS w ramach usługi Google Cloud - 1970-01-01
Bardzo dziękuję za Twój artykuł. Przelewy24 sprawiają ostatnio dużo problemów. Dzwoniłem ostatnio na ich infolinie do działu technicznego ale niekompetencja poraża, więcej dowiedziałem się z Twojego artykułu.
Cześć, podjąłem podobny temat na swoim blogu, ponieważ ta zmiana w Przelewy24 przysporzyła mi trochę problemów ze sklepami i konieczność pilnych napraw „po nocach”. Zaraz po publikacji artykułu odezwały się do mnie Przelewy24, że piszę nieprawdę – chodzi im o fragment, w którym piszę, że „nie poinformowali klientów o całej sytuacji – o konieczności wymiany wtyczki i dodania IP w panelu P24”, przez co wtyczki płatności po prostu przestały działać po aktualizacji WC – bez żadnej dodatkowej informacji. Ani ja (mam też sklep WC podpięty pod P24), ani moi klienci, którzy korzystają z P24 i WC nie dostali takiej informacji. A Ty / Twój klient – dostał jakieś powiadomienie że trzeba coś zrobić, aby płatności nadal działały poprawnie?
Link do mojego artykułu: https://arturkosinski.pl/baza-wiedzy/problem-z-platnosciami-przelewy24-na-sklepach-woocommerce/
Pozdrawiam i z góry dzięki za odp.
Niestety nie wiem, bo to bardziej bazujące na informacjach, które do mnie dotarły i jednostkowym przypadku, który „sprowokował” artykuł. Z takich stałych stron, gdzie mam administrację i mógłbym ewentualnie konkretnie się wypowiedzieć, to znowu nie ma(m) Przelewy24 ;-)
PS. Zastanawiałem się, czy nie zostawić Ci tego linku, ale jednak za duże tam SEO ;-)
Dzięki, podlinkowałem Twój artykuł u siebie. Pozdrawiam
No dobra, jak mnie tak pod włos już bierzesz, to odblokowałem link w Twoim komentarzu ;-)
U mnie problem nadal występuje.
Minął już tydzień czasu od awarii, a rozwiązania nadal nie ma.
Co więcej, jutro w ogóle ma wystąpić całodniowe wyłączenie serwisu przelewy24, o czym doczytałem dopiero na stronie serwisu.
Dlatego zaleca się, by mieć więcej niż jednego dostawcę płatności w sklepie. Choćby skonfigurowano i gotowego do włączenia.
Natomiast co do samego P24, to więcej się nie wypowiem, bo z różnych względów nie korzystam. Nie ma ich też na liście tego typu rozwiązań, które proponuję, gdy klient się pyta…
Co polecasz w takim razie? Masz jakiś swój toolstack, który jest „sprawdzony”?
Jeśli chodzi o „wtyczkę do płatności” w WooCommerce, to w większości przypadków jest to decyzja biznesowa klienta, z jakiego systemu płatności chce korzystać. Ja mogę mu ew. doradzić, zasugerować… Natomiast jeśli proponuję, bo nie ma nic upatrzonego, to obecnie najczęściej pierwszą uniwersalną moją propozycją jest CashBill. Mogą tu jednak być odstępstwa, bo może być tak, że np. ma konto w jakimś banku, który ma swoją wtyczkę tego typu, albo są jakieś specyficzne wymagania, jak np. subskrypcje…
Dzięki za przydatne info!