Przez formularz kontaktowy wpadła mi dziś rano wiadomość z prośbą o pomoc, bo w sklepie internetowym na WooCommerce „prawdopodobnie kilka dni temu” przestały prawidłowo działać szybkie płatności realizowane przez Przelewy24. Normalnie mogłoby to oznaczać jakieś płatne zlecenie lub chociaż ciekawy artykuł na Webinsider.pl z opisem problemu. Tym razem jednak wiedziałem, że na krótkiej odpowiedzi e-mail cała sprawa się zakończy. I to nie dlatego, że jestem specjalnie drogi, a po prostu z góry uznałem, że wprawdzie problem jest, ale tak jakby go nie ma…

Wtyczka Przelewy24 dla WooCommerce

Jest (problem), bo w sklepie nie działają prawidłowo szybkie płatności. Ale jakby go nie ma, bo to nie problem, a zaplanowana funkcjonalność. I tak ktoś w Przelewy24 najwidoczniej wpadł na pomysł, że zamiast na bieżąco aktualizować wtyczkę wraz z rozwojem WooCommerce, lepiej będzie wypuszczać nową wtyczkę co większa aktualizacja WooCommerce:

I tak obecnie w Przelewy24 funkcjonują jakby niezależnie od siebie 3 wtyczki, do 3 wersji WooCommerce (4.x, 5.x i 6.x). I może to ma jakiś sens, ale gdy na stronie (w sklepie) WooCommerce zostanie zaktualizowany do kolejnej dużej wersji (np. niedawno do WooCommerce 6.x) to za każdym razem trzeba ze strony Przelewy24 pobrać nową… wersję wtyczki wtyczkę.

Ustaw w panelu IP sklepu (serwera) lub wstaw %

Ale to nie jedyna niespodzianka, na jaką można natrafić, i w tym przypadku faktycznie nie to było problemem. Bowiem z informacji, które do mnie dotarły, wynika, że kilka, może kilkanaście dni temu obowiązkowe stało się ustawienie w panelu klienta Przelewy24 adresu IP serwera (hostingu), na którym działa sklep. Alternatywnie można wstawić znak precentu (%), by adres IP nie miał znaczenia.

Z tego, co kojarzę, nie jest to nowa opcja, bo jeśli dobrze kojarzę, to taka opcja jest już od dłuższego czasu, ale wiele wskazuje na to, że obecnie stała się obowiązkowa. Przynajmniej z informacji, które mam.

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!