Sezon wakacyjny się rozkręca, na niebie też pojawia się coraz więcej dronów, często kupionych trochę z przypadku, odpalonych nawet bez czytania instrukcji, a co dopiero dopełnienia formalności, jak np. rejestracja operatora/pilota na stronie ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego), zrobienie kursu przynajmniej A1/A3 (przez internet i za darmo), oznaczenia drona numerem operatora, oraz zgłaszanie lotów za pomocą aplikacji DroneRadar (działa jak działa; wygląda, jak wygląda, ale trzeba, to trzeba). To tyle, jeśli chodzi o podstawy i loty krajowe. Ale sezon wakacyjny, to też więcej wyjazdów, a więc coraz więcej pytań o to, jak i na jakich zasadach można latać w innym kraju. Globalnie to bywa różnie, ale w ramach Unii Europejskiej mamy przepisy dość podobne, choć nie zawsze jest tak łatwo i przyjemnie, jak cały czas jeszcze u nas, czyli w Polsce.
W przypadku wyjazdów w ramach UE możemy skorzystać z National Aviation Authorities (NAA), czyli bazy EASA (European Union Aviation Safety Agency), gdzie znajdziemy linki do najważniejszych stron związanych z lataniem, dronami w 27 unijnych krajach, oraz Islandii, Liechtensteinu, Norwegii i Szwajcarii, które również należą do EASA. Tak więc udanych i bezpiecznych – również jeśli chodzi o kontrole na ziemi – lotów…
- Kupiłem drona i co dalej, czyli krótki przewodnik po najważniejszych rzeczach, które musi znać każdy pilot drona - 1970-01-01
- Home Assistant 2024.5 i problem z przełącznikiem w dodatku yi-hack Home Assistant integration (dla modyfikacji Yi-Hack) - 1970-01-01
- Menedżer zadań w Windowsie wyświetlany “zawsze na wierzchu”, czyli ustaw, zanim będziesz potrzebował - 1970-01-01