Omnibus w krajowym porządku pranym funkcjonuje dopiero 14 dni, ale już pojawiają się pierwsze interpretacje i wyjaśnienia do przepisów, w tym również Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji. I choć Omnibus to nie tylko “najniższa cena z ostatnich 30 dni”, to jeśli gdzieś widzę coś o Omnibusie, w ciemno mogę założyć, że najpewniej o tym właśnie będzie. I nie inaczej jest w najnowszym artykule na stronie UOKiKu, gdzie znajdziemy wnioski z pierwszych kontroli i sugestie, związane właśnie z informowaniem o najniższej cenie z ostatnich 30 dni (jeśli jest komunikowana promocja).
I choć wiele uwag jest sensownych, to widać też, że w UOKiKu dość literalnie podeszli do tekstu informacyjnego, który ma być taki, a nie inny, bo jeszcze “głupi konsument nie zrozumie”. Na przykładach “złych praktyk” można rozpoznać kilka znanych i dużych marek, więc jest to dobry przykład na to, że niekoniecznie warto się wzorować na “liderach”. Oprócz tego trochę wskazówek jak to – wg UOKiK – powinno wyglądać. Miejscami mam mieszane uczucia, ale z samym Omnibusem też mam takie uczucia, a do tego jest, jak jest i trzeba z tym żyć… ;-)
- Mały dron, duże zamieszanie, czyli seria DJI Mini i zabawa w klasy (unijne klasy dla dronów) z EASA i użytkownikami - 1970-01-01
- Opcja “restore_from_flash”, czyli sposób na zapamiętywanie ustawień w ESPHome na układach ESP8266 - 1970-01-01
- Blokowe szablony powiadomień (block notice) w WooCommerce, nawet w klasycznych motywach - 1970-01-01