Omnibus w krajowym porządku pranym funkcjonuje dopiero 14 dni, ale już pojawiają się pierwsze interpretacje i wyjaśnienia do przepisów, w tym również Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji. I choć Omnibus to nie tylko „najniższa cena z ostatnich 30 dni”, to jeśli gdzieś widzę coś o Omnibusie, w ciemno mogę założyć, że najpewniej o tym właśnie będzie. I nie inaczej jest w najnowszym artykule na stronie UOKiKu, gdzie znajdziemy wnioski z pierwszych kontroli i sugestie, związane właśnie z informowaniem o najniższej cenie z ostatnich 30 dni (jeśli jest komunikowana promocja).
I choć wiele uwag jest sensownych, to widać też, że w UOKiKu dość literalnie podeszli do tekstu informacyjnego, który ma być taki, a nie inny, bo jeszcze „głupi konsument nie zrozumie”. Na przykładach „złych praktyk” można rozpoznać kilka znanych i dużych marek, więc jest to dobry przykład na to, że niekoniecznie warto się wzorować na „liderach”. Oprócz tego trochę wskazówek jak to – wg UOKiK – powinno wyglądać. Miejscami mam mieszane uczucia, ale z samym Omnibusem też mam takie uczucia, a do tego jest, jak jest i trzeba z tym żyć… ;-)
![(!) Zgłoś błąd na stronie](https://webinsider.pl/wp-content/uploads/2019/12/webinsider_zglos-blad-na-stronie_200x29_888888.png)
![Pomogłem? To może postawisz mi wirtualną kawę?](https://webinsider.pl/wp-content/uploads/2025/12/pomogle-postaw-mi-wirtualna-kawe-202308-6f4e37.png)
- Zakupy w sklepie Bambu Lab bez podatku VAT, czyli rejestracja jako B2B oraz specjalny link do specjalnego sklepu - 1970-01-01
- W Home Assistant 2024.7 w końcu można bezpośrednio z właściwości danego elementu zarządzać jego rozmiarem w cały jeszcze czas eksperymentalnym układzie „sekcje” - 1970-01-01
- Sprzedajesz drona DJI? Usuń go ze swojego konta. Kupujesz używanego drona DJI? Zadbaj, by dotychczasowy właściciel usunął go ze swojego konta! - 1970-01-01