Envato Elements - pobierasz co chcesz, ile chcesz

No i lecimy z pierwszym w tym roku przeglądem mniejszych (i większych) wydarzeń… Pierwotnie przegląd ten miał się ukazać 31 grudnia, tak by zamknąć w nim wszystkie wydarzenia z 2015 roku, ale nie wiem czy to ostrzejsza selekcja niż zwykle, czy po prostu tak nudny to był okres, ale tematów zostało tyle co nic, a te co zostały w większości kwalifikowały się do sekcji „jednym zdaniem”.

W każdym razie przez te kilkanaście styczniowych dni tematów przybyło, więc mam nadzieję, że uda się z nich wyłapać przynajmniej kilka do szerszego opisania…

Kody promocyjne w Google Play

Wraz z początkiem 2016 w Google Play pojawiły się kody promocyjne, i aż dziw bierze, że tak długo – tyle lat – trzeba było czekać na to czekać…

google-play_zrealizuj-kod

Teraz deweloper może wygenerować kody zarówno na samą aplikację, jak i na produkty/usługi dostępne w aplikacji – kody takie można później przekazać użytkownikom np. w drodze konkursów, czy innego typu akcji promocyjnych.

Limity

Są limity, z tym, że dotyczą one głównie dewelopera/programisty, który w każdym kwartale (co kwartał) może wygenerować maksymalnie 500 kodów promocyjnych dla danej aplikacji (kodów na aplikację i/lub produkty sprzedawane w ramach aplikacji).

Więcej o limitach i przykładach „rozliczania kodów” zajdziecie w pomocy Google Play…


Bezpłatne MMSy w Mobile Vikings

Przy okazji przeglądu ofert „bez limitu do 30 zł” poruszyłem temat MMSów, bo z jakiś względów często w ofercie będziemy mieli nielimitowane SMSy, nielimitowane połączenia do wszystkich sieci, dużą paczką internetu (a być może nawet bez limitu, choć z lejkiem) to za niepozorne MMSy przyjdzie nam zapłacić, i to relatywnie nie mało – 50 groszy.

Dlatego cieszy, że w Mobile Vikings ktoś pomyślał i od teraz w pakietach od 19 zł miesięcznie (Viking 19, Viking 24 No Limit, Viking 29, Viking 29 No Limit) za MMSy „zapłacimy” tyle samo co za SMSy, czyli równe zero/nic… :-)

Ale po co Ci MMSy?

Zanim zaczniecie w komentarzach pisać, kogo „w dzisiejszych czasach obchodzą MMSy” odpowiem Wam, że np. mnie – i to mimo, że mam pakiet internetowy, korzystam chyba z 2 komunikatorów (mało, ale Facebook to naprawdę nie moja bajka, choć oczywiście zalecam Was do polubienia naszego profilu ;-)), to zdarza mi się chcieć/musieć wysłać MMSa i wtedy doceniam to, że u poprzedniego operatora miałem je bez limitu razem z SMSami, a u obecnego (Virgin Mobile) za każdego zapłacę 50 groszy…

Limity pękają – nowe pakiety przybywają

Skoro przy Mobile Vikings jesteśmy, to warto wspomnieć o zmianach w pakietach internetowych – pojawiły się nowe, ważne 31 dni od momentu aktywacji:

  • 500 MB za 5 zł
  • 1 GB za 8 zł
  • 2 GB za 12 zł
  • 5 GB za 19 zł
  • 10 GB za 24 zł
  • 15 GB za 29 zł

mobile-vikings_limity-pekaja_201601

Kumulacja bez limitu

Ale moim zdaniem ciekawszą wiadomością jest ta, że od teraz nie ma już górnej granicy kumulacji niewykorzystanych pakietów, więc w sprzyjającym okresie można skumulować np. na wakacyjny wyjazd dużo więcej niż obowiązujący do niedawna limit 8 GB.


Migracja między ofertami Red Bull MOBILE a ofertami Play na Kartę

Od grudnia (chyba jakoś tak) możecie swobodnie migrować między ofertami dostępnymi w ramach oferty Play na KartęRed Bull MOBILE:

  • Play na Kartę Rok Ważności Konta: *163*2#
  • Play na Kartę: *163*6#
  • Play na Kartę Lubię to!: *163*7#
  • Formułę MINI MAX: *163*9#
  • Formułę Play na Kartę: *163*10#
  • Red Bull MOBILE: *163*99#

Wiem, że ponownie w tym przeglądzie „Play”, choć tym razem bez „Google”, i ponownie usługa/opcja wydawałoby się oczywista – ale lepiej późno niż jeszcze później lub w cale… ;-)


Wybrane numery w Orange

We wszystkich ofertach na kartę (PrePaid) w Orange możecie aktywować usługę „wybrane numery w Orange”, dzięki której za 6 zł na 31 dni możecie bez limitów rozmawiać z 3 wybranymi numerami komórkowymi w Orange.

Aktywacja wersji jednorazowej:

Wyślij SMS z maksymalnie 3 numerami oddzielonymi przecinkami na numer 599.

Przykładowy SMS:

512345678, 523456789, 534567890

Aktywacja wersji cyklicznej:

Wyślij SMS o treści CYKL i maksymalnie 3 numerami oddzielonymi przecinkami na numer 599.

Przykładowy SMS:

CYKL 512345678, 523456789, 534567890

  • Wyłączenie usługi: SMS o treści STOP na nr 599
  • Stan usługi: SMS o treści ILE na nr 599

Usługą możecie również wygodnie(j) i bezpłatnie (bez ew. ponoszenia kosztu SMSa) zarządzać za pomocą usługi Orange OnLine.

Więcej w regulaminie usługi i na Orange.pl.


Elegant Themes Divi 2.6

Nie samą telekomunikacją człowiek żyje, więc pora na małą zmianę tematu – część z Was zapewne kojarzy (wiem, bo dostałem niejedno już pytanie od czytelników w tej sprawie) świetny motyw/szablon do WordPressa Divi od Elegant Themes, który z każdą kolejna aktualizacją staje się jeszcze lepszy, jeszcze potężniejszy…

Najważniejsze nowości w Divi 2.6

Nie będę wymieniał wszystkich nowości – z nimi możecie się zapoznać na tej stronie lub na wideo umieszczonym powyżej – a przedstawie kilka moim zdaniem najistotniejszych zmian:

Wygląd i widoczność elementów zależna od urządzenia

Powiem tak – nareszcie, bez niepotrzebnego kombinowania z dodatkowymi klasami CSS możemy definiować np. rozmiar tekstu nagłówka niezależnie dla każdego typu urządzenia – komputer, tablet czy smartfon.

W podobny sposób możemy teraz wyłączyć/włączyć całe moduły dla wybranych typów urządzeń.

Nowe typy menu

Kolejną nowością o której warto wspomnieć są 2 nowe typu menu – wysuwany „slider” z boku ekranu, i pełnoekranowe menu – niezależnie od naszego podejścia do tego typu rozwiązań, nie da się ukryć, że aktualnie panuje moda na tego typu rozwiązania, więc fajnie, że są dostępne…

Nowy ePanel

I na koniec chyba najważniejsza dla mnie – wreszcie mamy nowy panel zarządzania/sterowania motywem, choć już chyba wcześniej w Extra coś w tym stylu się pojawiło…

Nowy ePanel może nie zakasuje czymś specjalnie nadzwyczajnym, ale wreszcie wygląda tak, że nie mamy wrażenia, jakbyśmy przez przypadek znaleźli się w panelu sterowania jakimś „starszym motywem”:

elegant-themes_divie_epanel_201601Promocja

Jak to często przy premierze nowej wersji Divi bywa, tak i tym razem są promocje – i tak możecie z 20% rabatem założyć nowe konto, lub zaktualizować już posiadane do wyższej wersji/opcji.

Oprócz tego czeka na Was mały konkurs, w którym do wygrania jest 5 kont – zadania również dość klasyczne, czyli media społecznościowe, komentarz i subskrypcja newslettera…


PARP: Ochrona danych osobowych w przedsiębiorstwie

Na koniec tego przeglądu (nie licząc „jednym zdaniem”) chciałbym Wam pokrótce (tak ekspresowo ;-)) poradnik dotyczący ochrony danych osobowych w przedsiębiorstwie, który możecie pobrać bezpłatnie ze strony PARP.

Z poradnikiem na pewno warto się zapoznać jeśli prowadzimy działalność gospodarcza i przetwarzamy dane osobowe, ale może to być również ciekawa lektura nawet jeśli stoicie z drugiej strony, i to Wasze dane osobowe zazwyczaj są przetwarzane – zawsze dobrze znać jakie prawa nam przysługują, i jakie przepisy/ustawy to regulują…


Jednym zdaniem

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!
Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!
Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.
Roztańczona Karolina dzięki motywowi Divi od Elegant Themes właśnie skończyła pierwszą stronę
WebInsider poleca księgowość wFirma
WebInsider korzysta z VPSa w HitMe.pl
WebInsider poleca VPSy DigitalOcean
WebInsider poleca serwis Vindicat
Napisz komentarz
wipl_napisz-komentarz_01Jeśli informacje zawarte na tej stronie okazały się pomocne, możesz nam podziękować zostawiając poniżej swój komentarz.

W tej formie możesz również zadać dodatkowe pytania dotyczące wpisu, na które – w miarę możliwości – spróbujemy Ci odpowiedzieć.
Linki partnerskie
Niektóre z linków na tej stronie to tzw. „linki partnerskie”, co oznacza, że jeśli klikniesz na link i dokonasz wymaganej akcji (np. zakup/rejestracja) możemy otrzymać za to prowizję. Pamiętaj, że polecamy tylko te produkty i usługi, z których sami korzystamy, i uważamy, że są tego na prawdę warte… :-)
Znaki towarowe i nazwy marek
W niektórych wpisach (oraz innych miejscach na stronie) mogą być przedstawione/użyte znaki towarowe i/lub nazwy marek, które stanowią własność intelektualną tych podmiotów, a zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
Monika ćwiczy przed kongresem ko..., ale zapisała się do Newslettera WebInsider.pl, choć... i tak nic nie widzi