Choć moim podstawowym narzędziem do e-mail marketingu jest Mautic (hostowany na własnym serwerze), to m.in. na potrzeby Newslettera Webinsider.pl korzystam z serwisu MailerLite, który zapewnia dobrą integrację newslettera z kanałem RSS, dzięki czemu wszyscy chętnie subskrybenci naszego Newslettera mogą otrzymywać automatyczne powiadomienia na e-mail o nowych artykułach (podsumowanie pod koniec dnia, lub na początku tygodnia).

MailerLite i integracja z WooCommerce

W tym tygodniu na skrzynkę e-mail dostałem informację z MailerLite, że wprowadzili integrację z WooCommerce (wtyczka do WordPressa, pozwalająca uruchomić na nim sklep internetowy), dzięki czemu można dodać m.in. kampanię odzyskiwania tzw. porzuconych koszyków (ktoś dodał produkt do koszyka, ale nie dokonał zakupów, więc wysyłamy e-mail „motywujący do zakupu” ;-)).

Opcję integracji znajdziemy w naszym panelu w MailerLite, w sekcji integracje (zaraz pod integracją z innym sklepem, czyli Shopify):

Dalej dość klasycznie – informacje na temat procedury integracji, oraz klucz API (akurat klucz API nie zmieścił się na ekranie ;-)):

W kolejnym kroku musimy do WordPressa/WooComnerce dodać wtyczkę „WooCommerce – MailerLite”, i dokonać kilku niezbędnych ustawień:

Podajemy wspomniany już wcześniej klucz API (z konta MailerLite). Dodatkowo musimy aktywować „przestarzałe API” (legacy API) w WooCommerce (WP-Admin: WooCommerce -> Ustawienia -> Zaawansowane -> Przestarzałe API), oraz utworzyć parę kluczy w REST API (WP-Admin: WooCommerce -> Ustawienia -> Zaawansowane -> REST API).

Klucze te (klucz klienta i klucz prywatny) podajemy w ustawieniach integracji WooCommerce z MailerLite (klucz użytkownika -> Consumer Key, klucz prywatny -> Consumer Secret). W tym momencie (przynajmniej w teorii) można w panelu MailerLite przygotować nowe kampanie (workflow), które będą automatycznie aktywowane, gdy nastąpi odpowiednie zdarzenie:

Mamy do dyspozycji akcje na następujące zdarzenia:

  • Porzucony koszyk
  • Zakup dowolnego produktu
  • Zakup konkretnego produktu
  • Zakup produktu z kategorii

Szczegółowe informacje na temat całego procesu znajdziecie na blogu MailerLite…

Na koniec mały kubeł zimnej wody, jeśli ktoś już oczyma wyobraźni widzi, że będzie mógł takie wiadomości, np. o porzuconym koszyku, wysyłać każdemu. Tak dobrze nie ma, bo jednak skądś system musi wiedzieć, na jaki adres wysłać wiadomość. Dlatego dotyczy to tylko osób zalogowanych do Waszego sklepu.

Jest jeszcze jeden haczyk, a właściwie jeszcze jeden warunek do spełnienia:

Note that you can only send abandoned cart emails to customers that entered their email address before they abandoned the checkout and only to shoppers who are on your MailerLite subscriber list. Unsubscribed subscribers won’t be triggered.

Adres ten musi znajdować się wśród Waszych subskrybentów w serwisie MailerLite. Oczywiście znacznie zawęża to pole działania, bo nie dość, że musi to być zalogowany użytkownik, to jeszcze musi być aktywnym subskrybentem na naszej liście. o niestety, tak to działa, i raczej tak działać powinno. Nie tylko ze względu na RODO…

(!) Zgłoś błąd na stronie
Potrzebujesz profesjonalnej pomocy? Skontaktuj się z nami!

Spodobał Ci się artykuł? Zapisz się do naszego Newslettera - ZERO SPAMu, same konkrety, oraz dostęp do dodatkowych materiałów przeznaczonych dla subskrybentów!

Na podany adres e-mail otrzymasz od nas wiadomość e-mail, w której znajdziesz link do potwierdzenia subskrypcji naszego Newslettera. Dzięki temu mamy pewność, że nikt nie dodał Twojego adresu przez przypadek. Jeśli wiadomość nie przyjdzie w ciągu najbliższej godziny (zazwyczaj jest to maksymalnie kilka minut) sprawdź folder SPAM.

Patryk

CEO Webinsider.pl, a do tego CTO, CIO, CFO, CMO, CSO, COO i CRO ;-)
Pasjonat nowych technologii - od sprzętu po oprogramowanie, od serwerów po smartfony i rozwiązania IoT. Potencjalnie kiepski bloger, bo nie robi zdjęć "talerza" zanim zacznie jeść.

Dumny przyjaciel swoich psów :-)
Envato Elements - pobieraj co chcesz, ile chcesz