Jak widać choćby po wpisach, które ukazują się na Webinsider.pl chętnie korzystam z WordPressa jako bazy dla stron internetowych (zresztą Webinsider.pl też na WordPressie działa). A skoro chętnie korzystam z WordPressa, to tym samym gdy potrzeba postawić sklep internetowy chętnie sięgam po wtyczkę WooCommerce, która pozwala zmienić WordPressa w pełnoprawny sklep internetowy. Z rozmów z klientami wiem, że jest duże zapotrzebowanie na aplikację mobilna, która pozwoliłaby w (relatywnie) wygodny sposób zarządzać sklepem. Przynajmniej podstawowymi elementami, takimi jak zarządzanie zamówieniami, czy podgląd obrotów…

WooCommerce App

Długo było trzeba czekać, ale w końcu jest – otwarta beta oficjalnej aplikacji do zarządzania sklepem działającym na duecie WordPress + WooCommerce. I choć – przynajmniej na razie – nie zastąpi obsługi sklepu z poziomu panelu WP-Admin, to już teraz możemy za jej pomocą m.in. zarządzać zamówieniami:

I choć na obecną chwilę zarządzanie zamówieniami to główna funkcja aplikacji (mamy jeszcze powiadomienia o nowych zamówieniach, recenzjach, czy podstawową analizę sprzedaży), to jest to też opcja, na którą zapewne większość użytkowników tej platformy czekało. Bo powiedzmy sobie szczerze, że jednak dodawanie produktów – zwłaszcza bardziej rozbudowanych – do sklepu lepiej jednak wykonać z komputera. Choć może warto byłoby dorzucić jeszcze np. obsługę stanów magazynowych…

WooCommerce app is powered by Jetpack

Pewną niedogodnością może być to, że aplikacja nie korzysta bezpośrednio z API, a wykorzystuje usługę Jetpack. I o ile usługa ma swoich zwolenników, to ma też i przeciwników. W przypadku sklepu internetowego dochodzi dodatkowo problem przetwarzania danych osobowych, bo jednak jest to usługa działająca na zewnętrznych serwerach, a więc nie tylko dane związane z transakcjami (obrót sklepu) będą wypływać z naszej strony, ale również dane osobowe klientów.

Dla wielu właścicieli sklepów internetowych może to być nie do zaakceptowania. Nie tylko ze względu na RODO…

(!) Zgłoś błąd na stronie